Jump to content
  • 0

Bestaand record gebruiken in een nieuwe database

richardkers

Question

Posted

Hallo,

Ik ben net bezig met filemaker pro en stuit nu op het volgende probleem:

Ik wil in database A velden(records) gebruiken uit een andere database (B).

In de volgende opzet:

Ik wil in een (offerte formulier) (database A) bij het veld (bedrijfsnaam) kunnen zoeken naar bedrijven uit database B, wanneer ik het bedrijf heb gevonden moeten de adres gegevens automatische overgenomen worden naar database A.

Ik hoop dat ik mijn probleem duidelijk heb kunnen beschrijven

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Maak een relatie tussen A en B gebaseerd op het veld van de bedrijsnaam.

Gebruik in A de lookup functie volgens deze relatie voor het laten invullen van de velden in A.

Eventueel kun je in A een valuelist gebruiken die steunt op de gegevens van het veld bedrijsnaam uit B.

• 0
Posted

Sanne,

Wat leuk dat je mij nog kent met mijn vragen van toen,

Zoals je wellicht hebt gemerkt ben ik een tijdje weg geweest van het forum, het is best wel moeilijk om je zelf filemaker aan te leren en het overzicht kunnen krijgen met wat er allemaal mogelijk is.

Efficient dat werken we op dit ogenblik nog steeds onvoldoende, de onderneming is niet in de mogelijkheid dit uit te besteden aan mensen met deze benodigde kennis, en zal dit door mij zelf (waar de tijd het toelaat) gedaan moeten worden.

Maar het zit zeker nog in de pen en ik ben momenteel weer wat actiever om dit verder te ontdekken.

groet,

Richard

• 0
Posted

Ik snap dat er geen middelen voorradig zijn om kennis in te huren (consultancy kan inderdaad flink prijzig zijn, hoewel echt goede consultancy je juist weer veel geld kan besparen), maar misschien zou je kunnen overwegen om zelf een training FileMaker te volgen?

Zodat je een wat stevige basis hebt waarop je verder kunt gaan met je ontdekkingstocht?