Ga naar inhoud
  • 0

Gratis Taakplanner (actielijst met grafische weergave) FMP12


Lutmers

Vraag

Eist je baas wekelijks een duidelijk overzicht met lopende zaken, prio's en deadlines. Maak dan nu indruk met de TakenPlanner voor FMPro 12. Een pragmatisch snel en doeltreffend werkend overzicht van lopende taken, inclusief grafische weergave. De applicatie is eenvoudig uit te breiden met bijv. een project niveau. Kijk in de download sectie van http://www.filemakerguru.nl en download dit gratis voorbeeld.

Link naar reactie

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Lutmers. Ik beschouw Clarify als een site waar mensen elkaar helpen met het oplossen van specifieke database ontwikkel probleempjes. Iemand heeft een probleempje bij het realiseren van een oplossing, legt dat voor aan de mensen hier op Clarify, waarna er wordt meegedacht om het te proberen op te lossen. Allemaal in het kader van onze interesse vanuit hobby danwel vanuit professie in Filemaker als database ontwikkel tool. Oplossingen worden gegeven zonder financiële tegenprestatie te verlangen. Bestandjes worden zonder wachtwoord bescherming uitgewisseld zodat men helemaal kan analyseren hoe een techniek is toegepast of welke ingenieuze oplossing er is bedacht. Hier op Clarify, zowel als de meeste websites waarnaar verwezen wordt deelt men elkaars kennis. Je leert wat en je geeft wat weg.

 

Wat jij doet is niets anders dan Clarify als een vitrine gebruiken voor je eigen commerciële doeleinden. Je deelt geen kennis maar probeert over de rug van de sitebezoekers klanten te winnen. Ik denk dat jij net zo goed als ikzelf wel eens de ideetjes van een ander hebt overgenomen. Ik zie ook dat je hier wel eens vragen hebt gesteld waar je antwoord op hebt gekregen. Gratis, zonder verplichting, te gebruiken naar eigen inzicht. Ik vind het dan niet in de haak dat je jouw briljante en prachtige producten hier als gesloten demo aanbiedt waarbij je ook eerst nog even de geïnteresseerde naar je website lokt en diens email adres aftroggelt zonder dat er een privacy statement op je website te vinden is. Ik zou zeggen, plaats je reclame elders. Verkoop het via de App store, maar misbruik Clarify niet als advertentiemedium.

 

PS. Ik heb dit draadje gemeld aan de moderator met als opmerking dat dit volgens mij een reclameboodschap is.

Link naar reactie
  • 0

Beste Felix,

 

Ik zie dat je geregistreerd bent sinds april of zo... ik sinds 2003. Laat me nou niet lachen over of ik weet wat hier gebeurt of niet, laat staan wat ik voor de FM community heb betekend. Ga je schamen en ga je in FM verdiepen ipv onzinnige lezingen en dreigementen te uiten. Ik verwacht geen reactie van je terug. Wees een kerel.

 

ps. iedereen die mij PERSOONLIJK heeft benaderd heeft te toegang tot de bestanden gekregen. Ik doe FM voor me lol... niet voor het geld!

Link naar reactie
  • 0

ps. iedereen die mij PERSOONLIJK heeft benaderd heeft te toegang tot de bestanden gekregen. Ik doe FM voor me lol... niet voor het geld!

 

Lees mijn eerste reactie nog eens. Ik kan natuurlijk niet ruiken dat ik je persoonlijk moet benaderen om toegang tot het bestand te krijgen. Dat had je dan even mogen/kunnen zeggen. Hoe persoonlijk moet ik je dan benaderen? Per PB, per mail, via je site of moet ik eerst op de koffie komen? Uit jouw reactie kon ik alleen maar opmaken dat je jouw kennis niet wilt delen.

 

Ik begrijp dat je nu zo in je wiek geschoten bent dat je dingen niet meer helder ziet. Ik heb geen dreigementen geuit. Ik weet niet waar je dat vandaan haalt. Ik ken jou evenmin als dat jij mij kent. Of je FM doet voor de lol of voor het geld doet hier niet ter zake, evenmin of je 1 week geregistreerd bent of 10 jaar.

 

Het gaat er om dat jij je product hier promoot maar niet de benodigde kennis wilt delen. Ik heb laten weten hoe ik daar zelf over denk en dat ik het oordeel van de moderator over mijn bezwaar afwacht.

 

Het kan zijn dat de moderator helemaal achter jou staat en mij terecht wijst. Ik weet dat niet omdat ik nog geen reactie op mijn melding heb gehad. Wanneer dat zo is zal ik jou mijn excuses aanbieden en mijzelf van Clarify terugtrekken omdat ik dan de bedoeling van deze site bij inschrijven verkeerd heb begrepen.

 

Ondertussen verwacht ik niet minder dan excuses van jouw kant voor je 'wilde' reactie hierboven.

 

Gr. Felix

Link naar reactie
  • 0

Felix, zal ik een laatste aanname doen... ik gok dat je niet ouder bent dan 25 en erg opportunistisch. Helaas heb je nog niet veel levenslessen geleerd. Je eerste bericht is een ego trip waarin je iemand publiekelijk aan de schandpaal denkt te moeten nagelen. Met je tweede bericht maak je jezelf belachelijk. Beide berichten had je me persoonlijk kunnen sturen. Meer dan 50 man hebben de route naar de downloads gevonden en daar staat duidelijk bij wat je kunt doen om in contact met me te komen. Ondertussen... en vanmorgen weer heb is zelfs telefonische support gegeven.

 

Aardig detail is dat je nog het lef hebt gehad om, wel in een persoonlijk bericht, mij de hoofd toegang te vragen... laat me raden... om in een volgend publiekelijk bericht te melden dat ik je het niet gegeven heb?

 

Succes jongen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Lutmers. Ik lees dat ik een open boek voor je ben. Toch voel ik, met minder dan 25 opportunistische levensjaren, automatisch aan dat het 'not-done' is om de inhoud van een pb in een publiek forum te bespreken.

 

Maar na je verduidelijking begrijp ik jouw reacties wel. Mijn eerste berichtje was in ieder geval niet bedoeld om jou openlijk aan de schandpaal te nagelen. Ik ben oprecht geïnteresseerd in jouw manier van oplossingen maken in FM. Ik was dan ook verbaasd om op deze site met tips, truuks en hulp voor Nederlandstalige Filemaker makkers een zuivere promotie van een eigen product aan te treffen onder het mom van een gratis programma. Het blijkt immers te gaan om een gesloten en beperkte demo van een product dat je via je eigen site aanbiedt.

 

Wanneer je echter alsnog de achterliggende technieken had willen delen door het hoofdwachtwoord te geven dan vallen al mijn bezwaren direct weg. Zelfs al wanneer je een uitgeklede of slechts 'principe aanstippende' versie hier zou publiceren. Daar kunnen ik en wellicht andere mensen wat aan hebben en daarmee verdien je dan veel respect van mij en misschien zelfs van sommige oude klare fijers. De site heet immers niet voor niets 'Clarify' en heeft een veelzeggend credo.

 

Jij beslist anders. Prima. Dat is je goed recht. Daar heb ik ook niets op tegen. Wel heb ik wat tegen op het misbruiken van dit forum voor je commerciële boodschap waarbij je de argeloze bezoeker naar je site lokt met een gratis programma. Na afgifte van naam en emailadres blijkt dat dan niet meer dan een beperkt demo te zijn. Ik heb op je site en evenmin in je reclameboodschap gelezen dat ik toegang tot het programma kan krijgen door even persoonlijk contact met je op te nemen. Dat meldt je pas tijdens deze discussie. Vandaar mijn vraagtekens bij jouw bereidheid tot delen van kennis.

 

Maar ok. Ik begrijp best dat je dat niet wilt vrijgeven. Maar mijn punt zal je nu toch wel duidelijk zijn. Nogmaals, wanneer de moderator mij vertelt dat jouw handelwijze helemaal prima is en op deze site geen enkel bezwaar is, zal ik mij bij jou excuseren en mij van Clarify terugtrekken.

 

Ondertussen verwacht ik nu wel twee excuses van jouw kant; 1 voor jouw 'uit de heup schietende' manier van reageren en 1 voor het publiek bespreken van mijn pb.

 

Met vriendelijke groet,

 

Felix.

Link naar reactie
  • 0

Voor alle andere... ik vraag GEEN geld voor oplossingen, dat staat ook nergens op mijn site... er zit een registratie op zodat gasten als felix er niet mee vandoor gaan (we verdienen namelijk wel geld in deze barre tijd met de -kennis- die we hebben en niet perse ongebreideld en tot in detail 'hoeven' delen). Iedereen kan gratis een code krijgen om de demo te unlocken... het hoofdwachtwoord is daar helemaal niet voor nodig... snap je het felix?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb dit onderwerp verplaatst naar het "Plug-ins & Tools" forum.

Sorry mensen, deze discussie ontstaat eigenlijk omdat ik misschien niet duidelijk genoeg aangeduid heb waar je met posts zoals deze terecht kan.

 

Clarify is een FileMaker "support" forum, het is indertijd toch met die bedoeling opgezet.

Indertijd is met de moderators besproken of we commerciele boodschappen zouden toelaten of niet.

Het laatste woord hierover zit bij mij, maar ik zit er wel een beetje verveeld mee. Het is soms moeilijk te beslissen of iets een commerciele applicatie is of niet.

Een afgesloten applicatie die echter wel gratis is, zit zo'n beetje in de grijze zone.

 

Om onnodige discussies te vermijden, is er een Plug-ins & Tools subforum gestart waar vrijelijk commerciele producten kunnen besproken worden.

Wie niet in dit forum wil rondneuzen, heeft de vrije keuze er uit te blijven. Zo houden we de rest van de site enigzins "clean".

 

Gezien deze post wrevel veroorzaakt, verhuist hij dus best naar hier.

 

En omdat de regels van de hoffelijkheid hier duidelijk overschreden zijn, sluit ik 'm ook af.

Link naar reactie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...