Lyts Tomke Posted July 25, 2003 Posted July 25, 2003 Hallo Ik ben opzoek naar een programmatje waar ik mijn plus en min uren in kan registreren. Zodat ik kan zien hoeveel ik heb opgenomen en hoeveel ik heb overgewerkt. Ik heb het zelf geprobeerd maar ik zit wat met het omrekenen van minuten naar uren en dagen. Ik wil graag dat het programma weet wanneer ik een week opneem of een dag dat ie weet dat dat 38 en voor een dag 8 uur is. Quote
Peter Wagemans Posted July 26, 2003 Posted July 26, 2003 Hier alvast een heel simpel truukje om "decimale" uren om te zetten naar "echte" uren en minuten. Tijdsduur = Tijdsduur_decimaal * Time(1;0;0) Voor de rest: er zitten 3600 seconden in een uur, en 86400 seconden in een dag. Als je beseft dat je met een tijdsveld kan omspringen als met een numerieke veld, dan wordt alles een stuk gemakkelijker. 23:59:59 wordt in FileMaker intern geregistreerd als 86399, 00:00:01 als 1. Quote
Sanne Posted July 27, 2003 Posted July 27, 2003 Het is hier een café, hoor! Niet praten over werk, tenzij je allebei flink dronken bent. ... burp ... Quote
Lyts Tomke Posted July 28, 2003 Author Posted July 28, 2003 Indien dit straks allemaal gaat werken dan kan het mij vrije uren opleveren. Dus het is voor een goed doel. Bedankt ! Quote
Recommended Posts