Jump to content
  • 0

Filemaker Pro bestanden voor goed beveiligen. Suggestie

lee

Question

Posted

Hallo,

Op www.lostpassword.com kun je een mooi applicatietje downloaden om te achterhalen wat de paswoorden zijn waarmee een filemaker pro bestand beschermd is.

Bestaat er nu ook een manier om je daartegen nog te beschermen zodat ze echt niet te weten kunnen komen wat je paswoord is.

Ik heb hier namelijk een applicatie geschreven dat is echt goed wil beschermen, maar als het echt zo vlug te kraken is. 8O

Iemand misschien nog een betere suggestie van hoe ik de boel goed kan beveiligen

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Haal je applicatie door Filemaker Developer heen, dan kunnen ze nog wel je wachtwoorden kraken, maar niet meer bij de layouts, velden scripts e.d. meer komen. Deze worden dan definitief geblokkeerd!!! Dus beschermd!

• 0
Posted

Wellicht een punt ter overweging: FileMaker slaat de data op de harde schijf ongecodeerd op. Open je een FileMaker-bestand met een wilekeurig goede tekstverwerker (bijvoorbeeld BBEdit voor Mac), wachtwoord of niet, door de developer gehaald of niet: je ziet alle gegevens staan (niet eenvoudig leesbaar, maar leesbaar desalniettemin).

Let dus ook op de fysieke bescherming van de bestanden.

Mocht dit een punt van zorg zijn: Troi heeft een plug-in waarmee je de gegevens ook op de harde schijf gecodeerd kunt opslaan. http://www.troi.com/

• 0
Posted

Nee,ik heb het nog niet zelf uitgeprobeerd, maar heb de link hier op dit forum gevonden. Ik ga er gewoon vanuit dat het simpelweg werkt.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...