Jump to content
  • 0

Dynamische lijst uit gekozen producten maken

lee

Question

Posted

Hello,

In mijn facturatieprogramma heb ik een een bestand 'factuur producten' en 'factuur_regel_producten'. Deze zijn onderling met elkaar verbonden via een relatie en 'factuur_regel producten' is dan nog eens gerelateerd aan een bestand met de naam 'Producten'. In 'factuur producten heb ik een portal row zitten waarin je gewoon het artikel nummer kunt ingeven en automatisch de omschrijving en de prijs enzo vershijnt.

Nu had ik graag een extra feature gemaakt waardoor ik een soort van lijst kan bijhouden van de meest gekozen producten die zich dynamisch aanpast.

Bestaat er een manier waardoor ik een scriptje kan laten uitvoeren als ik in de portalrow in 'factuur producten' een nieuw product toevoeg.

Of iemand een andere suggestie

Alle comments welkom.

Lee

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik zou dit als volgt doen (geen scripts nodig):

Maak een relatie tussen producten en factuur_regel_producten op basis van de productcode. In producten maak je een berekend veld (totaal functie): sum(factuur_regel_producten::aantal).

Wanneer je nu in je bestand producten een lijst maakt en deze op basis van het berekend veld sorteert van hoog naar laag heb je een lijst van de meest verkochte producten.

Is dit een antwoord op je vraag?