Jump to content
  • 0

Totaal aantal uren per project in projectbase /freelancer??

Woudgras

Question

Posted

Dag allemaal,

Ik gebruik een uren database om mijn uren te administreren. Ieder uur is gekoppeld aan een project uit de projecten database. Hoe kan ik in de projectendatabase een permanente telling krijgen van het aantal uren dat ik aan een gegeven project gewerkt heb?

groetjes,

Rob

ps

Een freelance FMpro progammeur die ons af en toe wat wil helpen, zou ook zeer welkom zijn. :)

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ben je een beetje bekend met relaties? Ligt er al een relatie tussen je bestand met projecten en het bestand waarin je de uren bijhoudt (bedoel je dat met "is gekoppeld")?

Want je zou een relatie kunnen leggen (via het veld Projectnummer, wat in beide database aanwezig is, als ik dat zo vluchtig lees), en dan met de functie Sum(relatie::uren) kun je, bij het project, het aantal uren zien dat er al aan gewerkt is.

Portaaltje op de layout van het project plaatsen, kun je ook nog zien op welke dagen er aan gewerkt is ...

• 0
Posted

DAnk je wel, sanne. Er ligt inderdaad een relatie op basis van projectnummers.

Hoe moet je nu die sum functie bebruiken. Ik wil natuurlijk alleen maar een totaal van de aan een specifiek proejct gekoppelde uren zien en geen totaal van alle uren in de urenbase.

groetjes

Rob

• 0
Posted

Hier een fijn stappenplan.

- Je maakt in de Projectendatabase de calculatie genaamd "Uren per project".

- Gebruik de functie Sum().

- Wat je optelt is het veld waarin de uren staan die je - via de relatie met de Urendatabase - aan dit project "gekoppeld" hebt staan.

- De formule wordt dus: [sum(relatie-met-urendatabase::veld-waarin-aantal-uren-staan)]

- Bijvoorbeeld: tussen Projecten.fp5 en Uren.fp5 ligt de relatie "Uren" van projectnummerveld naar projectnummerveld.

In Uren.fp5 is het veld "Totaal_uren", waar het totaal van uren in staat wat in dat record aan een project gekoppeld is.

De calculatie in Projecten.fp5 is nu: [sum(Uren::Totaal_uren)]

Wat je dus optelt zijn het totaal aantal uren wat in de gerelateerde records staat.

(PS: Ik heb inmiddels enige freelancers op jouw oproep attent gemaakt.)

• 0
Posted

Dag Sanne,

Al experimenterend met jouw stappenplan, kom ik bij de volgende vraag.

In de uren database administreer ik als volgt.

Een medewerker (er zijn er een paar) maakt een nieuw record aan. Daarin geeft hij op wie hij is, op welke klant de gemaakte tijdseenheid slaat, en op welk project.

Vervolgens geeft hij begin en eind tijd op. De database genereert dan zelf de totale tijd gewerkt aan dat project door die medewerker.

Waar ik op vast loop is de totalisering van de verschillende lagen.

Laag 1 - totaal van door medewerker x, y of z besteede tijd aan een specifiek project

Laag 2 - totaal van alle medewerkers aan een specifiek project.

Wat moet ik doen? :oops:

Groetjes

Rob

• 0
Posted

Dit kun je alleen bereiken, door te werken mbv Subsummary en Printpreview

Ik heb een voorbeeldje bijgevoegd. Daarin kun je het één en ander bekijken.

Het principe is als volgt:

Maak een layout met daarin bepaalde Subsummiers (in dit geval is de subsummary: Klant)

Zoek in de Browse-mode alle records, sorteer deze op: Klant en ga naar de print-preview!

Hoop dat je hiermee wat verder komt!

uren.fp5

• 0
Posted
Dit kun je alleen bereiken, door te werken mbv Subsummary en Printpreview

Hé, voorzichtig, HJK, met zo'n uitspraken! Via SelfJoin-calculaties kan je dat wel!! Bovendien is er nog de GetSummary-functie!

• 0
Posted

Ja weet ik!

Ik bedoelde: Dit kun je makkelijk bereiken.........

Maar ach ja

't is ook veel te warm, om nog scherp te zijn! Ik ga een pilsje pakkuh!

• 0
Posted

Hallo,

Is het ook wel een zoek opdracht te geven op zo'n GetSummary veld om bv. de records te weergeven die kleiner zijn dan 10.

dus de totaal van de records van die geene ProjectNR moet wel kleiner zijn dan 10 zijn.