ahwolf Posted July 30, 2003 Posted July 30, 2003 Ik wil graag bedragen die klanten niet mogen zien als een code printen bijvoorbeeld 1=a 2=b 3=c 4=d enz. in de prijs maak ik gebruik van een komma, ik wil dus graag dat het er als volg uit komt te zien 3,21=C,BA of C/BA of C-BA Quote
0 Arnoud Posted July 31, 2003 Posted July 31, 2003 Hoi, Voordat er iemand komt die een geweldige coderingsroutine voor je maakt. Heb je niet overwogen om een ander lettertype te kiezen in dat getalveld in je printlayout. Je hebt van de mooie onleesbare fonts, zoals vierkantjes of rondjes.Of is het de bedoeling is dat jij het geprintte getal moet kunnen decoderen, zonder in de computer te kijken? Arnoud Quote
0 ahwolf Posted July 31, 2003 Author Posted July 31, 2003 Het gaat om het laatste geval ik moet de code terug kunnen lezen zonder in de computer te hoeven kijken. Quote
0 Dr_Flash Posted July 31, 2003 Posted July 31, 2003 je kan toch een apart bestandje maken met 2 velden: "cijfer" en "Lettercode" en in een alleen voor jou zichtbare layout die gerelateerde records aanroepen? (Of iets dat conceptueel gezien die kant op gaat) Quote
0 Sanne Posted July 31, 2003 Posted July 31, 2003 Kan iemand de titel van deze discussie aanpassen? "cijvers" (ahum: de correcte spelling is "cijfers") is mij een doorn in het oog! Quote
0 dannydv Posted July 31, 2003 Posted July 31, 2003 Kan iemand de titel van deze discussie aanpassen? "cijvers" (ahum: de correcte spelling is "cijfers") is mij een doorn in het oog! Dank je wel AvD ! Quote
0 MarceldB Posted August 1, 2003 Posted August 1, 2003 Dag ahwolf, Mail mij je adres dan kan ik je e.e.a. toezenden -in fmp zelf -of met gecodeerd arial letterype (Mac+Win) Groeten, Marcel MarcldB@chello.nl Quote
0 Stef Posted August 1, 2003 Posted August 1, 2003 misschien helpt de volgende formule: Substitute( Substitute( Substitute( Substitute( Substitute( Substitute( Substitute( Substitute( Substitute( Substitute( Substitute( getal ; "1" ; "A" ) ; "2" ; "B" ) ; "3" ; "C" ) ; "4" ; "D" ) ; "5" ; "E" ) ; "6" ; "F" ) ; "7" ; "G" ) ; "8" ; "H" ) ; "9" ; "I" ) ; "0" ; "J" ) ; "," ; "/" ) HTH Stef Quote
0 MarceldB Posted August 1, 2003 Posted August 1, 2003 Dag Stef, Soortgelijke formule had ik eveneens toegepast. Vraagje mijnerzijds: De 2e nul achter de komma (bijv. 123,10) blijft niet behouden met een substitute. evenals uiteraard dan ook twee nullen achter de komma. Met andere calculaties heb ik dt eveneens bemerkt. M.i. is dit niet te voorkomen?? Marcel (juist e-mail adres: MarceldB@chello.nl) Quote
Question
ahwolf
Ik wil graag bedragen die klanten niet mogen zien als een code printen bijvoorbeeld
1=a
2=b
3=c
4=d
enz.
in de prijs maak ik gebruik van een komma, ik wil dus graag dat het er als volg uit komt te zien 3,21=C,BA of C/BA of C-BA
8 answers to this question
Recommended Posts