Jump to content
  • 0

Webviewer en QR - vCard

NvD

Question

Beste Forumleden,

Ik wil middels webviewer een QR code plaatsen met de gegevens van een vCard.

Als ik onderstaande regel plak in een Explorer of Chrome dan komt in de browser een QRcode die ik kan lezen met een reader en vervolgens de gegevens in de contactgegevens plaatsen.

Plaats ik dezelfde regel in de webviewer dan krijg ik een foutcode en de QRcode ziet er ook iets anders uit. Natuurlijk doe ik wat fout, maar wat?

code:

http://chart.apis.google.com/chart?cht=qr&chs=400x400&chl=BEGIN:VCARD%0AVERSION:3.0%0AN:van%20Kiepen;Piet%0AFN:Piet%20van%20Kiepen%0AORG:LB%0ATITLE:DTP%0ATEL;TYPE=WORK,VOICE:0610946601%0AREV:20120424T195243Z%0AEND:VCARD&chld=L

Alvast hartelijk dank voor evt. tips/hulp.

Groet, Nico van Diepen

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Beste Andries,

Hartelijk dank voor de respons. Feitelijk gaat het om een tijdelijke QRcode die ik toch het liefst via de webviewer zie binnenkomen. Ik doe dit middels IWP.

Persoon vult een kaartje, QRcode komt in beeld, gebruiker kan een scan doen, PDF wordt gemaakt voor proef en daarna wordt de data geëxporteerd naar een ander programma die uiteindelijk zelf een QRcode produceert als eps.

Onderstaande code werkt perfect in een ?browser en ik snap niet waarom het niet werkt in de webviewer. Er komt wel een QRcode maar deze wordt gelezen als fout. Heeft zeker te maken met encoded en decoded, want de webviewer doet wel iets met de url, maar wat?

"http://chart.apis.google.com/chart?cht=qr&chs=400x400&chl=BEGIN:VCARD%0AVERSION:3.0%0AN:van%20Kiepen;Piet%0AFN:Piet%20van%20Kiepen%0AORG:LB%0ATITLE:DTP%0ATEL;TYPE=WORK,VOICE:0610946601%0AREV:20120424T195243Z%0AEND:VCARD&chld=L"

Dus wie de oplossing weet, gaarne.

Groet, Nico