Jump to content
  • 0

Relationele tabellen

Luc De Groote

Question

Posted

Test.fmp12De laatste tijd doe ik nogal intensief beroep op jullie, waarvoor mijn excuses. Ik probeer het nochtans al 2 dagen zelf te vinden maar slaag er (weerom) niet in ...

Ik heb (heel simplistisch voorgesteld) 3 tabellen:

1) Entiteiten

2) Vragen

3) Antwoorden

De verschillende entiteiten moeten allemaal dezelfde vragen beantwoorden (dus eenmaal die zijn opgesteld, worden in principe geen nieuwe vragen meer gemaakt maar die mogelijkheid moet wel bestaan en ook moeten de vragen nog kunnen aangepast worden). Ik zou dus een vraag willen in een layout met daarbij het antwoord van die entiteit(en). (Moet niet alle antwoorden hebben in één layout; één entiteit, één vraag, één antwoord).

Ik ga er van uit dat ik met 3 relationele tabellen moet werken en slaag er wel in om een antwoord te binden aan een entiteit maar niet om die vragen er ook in te krijgen voor elke entiteit.

Als het niet te veel tijd vraagt, kan iemand me op weg zetten. Als het teveel tijd vraagt, laat je het ook maar weten !

't zal wel weer p**psimpel zijn zeker ....

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Je bent blijkbaar een beetje mijn persoonlijke helper momenteel :)

Heb het geprobeerd met een Primaire Sleutel en een Secundaire sleutel (in jouw screenshot staan telkens 2 primaire sleutels ? Kan dat ?) maar ik kan dan een vraag aanmaken of een antwoord of een entiteit maar krijg nooit alles bij mekaar ... pffff filemaker is leuk maar toch ook wel lastig voor een amateur ...

Test.fmp12

• 0
Posted

Bedankt voor de goede raad.

'k Heb ook al zitten spelen met portals maar krijg er niet uit wat ik wilde. Ik dacht een keer te proberen met lookups om mijn vragen erin te krijgen.

Uiteindelijk heb ik intussen beslist dat ik hier veel te veel tijd instop (allemaal héél interessant maar mijn job is uiteindelijk niet om me dagen bezig te houden met het vinden van een oplossing in FM :? maar het te gebruiken) en aan iemand gevraagd om me een bestandje te maken als voorbeeld. Eenmaal het :idea: gezien, kan ik dan weer verder bouwen.

Toch bedankt voor het advies. (en je vorige hulp betreffende de score is intussen geïntegreerd :D )