Jump to content
  • 0

openen op afstand

Pieter

Question

Posted

Mijn eerste vraag op dit net verzorgde forum (hopelijk word ik niet direct geFAQ)

Wij maken gebruik van 3 FM 5.5 licencies met 3 gebruikers en 3 macs (OS10.2) op 2 locaties.

Op beide locaties een ADSL aansluiting en we kunnen met 'Open op afstand' een goede (niet al te snelle) verbinding maken waarbij steeds de zelfde mac als host dient.

Als zuinige hollander laat ik de 'host' mac automatisch in sluimerstand indien meer dan 2 uur inactief. Dit geeft op zich geen probleem aangezien hij vanzelf ontwaakt indien er een fax binnenkomt (dit gebruik ik dan ook om indien nodig op afstand te ontwaken)

Nu doet echter regelmatig het ongelukkigge verschijnsel zich voor dat het de gast ( zowel over het locale netwerk als wel die over internet) soms niet meer lukt om in te loggen, Dit meestal nadat dat deze zelf in sluimerstand is gegaan en daardoor 'automatisch' is uitgelogd. De host is nog wel bereikbaar mbv Timbuktu maar niet meer via FM. FM is alleen bereikbaar nadat de FM opnieuw wordt opgestart en soms alleen indien de host computer opnieuw wordt opgestart.

Aangezien het onhandig is om steeds weer de host opnieuw op te starten zou ik het op prijs stellen indien iemand mij kan adviseren hoe dit op te lossen :roll:

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Beste Pieter,

WELKOM !

je zal misschien toch je pogingen als zuinige Hollander moeten staken.

FileMaker Pro is heel gevoelig over zijn netwerkverbinding.

De minste kink in de kabel (zeker sleep mode ed) zullen de verbinding verbreken en kan eventueel leiden tot corrupte files.

Probeer eerst even de situatie met de mentaliteit van de kwistige Belg :-)

Geen energiebesparing en kijk dan of je je connectie kan houden.

Elke mogelijke onderbreking van je connectie zal voor problemen zorgen.

Als dit feilloos lukt ga dan misschien opnieuw experimenteren (ikzelf zou er in ieder geval geen tijd aan verspelen)

• 0
Posted

Om, bijvoorbeeld gedurende de nacht, het stroomgebruik te minderen zou je op zoek kunnen gaan naar software die je hostcomputer om een bepaalde tijd (23:00 uur) in slaap zet, en weer wakker (07:00 uur) maakt.

• 0
Posted

Zoals Sanne suggereerde zou je er kunnen voor kiezen om gedurende bepaalde periodes nooit geconnecteerd te zijn.

Je zou een aan aantal crontabs op elkaar kunnen afstemmen, zodat eerste de host zal starten en pas later de clients kunnen connecteren, ook via hun eigen crontab.

CronniX is bvb een programma om dit om een makkelijke manier in te stellen onder OS X. of je zoekt op www.versiontracker.com naar cron software en ...