Mijn eerste vraag op dit net verzorgde forum (hopelijk word ik niet direct geFAQ)
Wij maken gebruik van 3 FM 5.5 licencies met 3 gebruikers en 3 macs (OS10.2) op 2 locaties.
Op beide locaties een ADSL aansluiting en we kunnen met 'Open op afstand' een goede (niet al te snelle) verbinding maken waarbij steeds de zelfde mac als host dient.
Als zuinige hollander laat ik de 'host' mac automatisch in sluimerstand indien meer dan 2 uur inactief. Dit geeft op zich geen probleem aangezien hij vanzelf ontwaakt indien er een fax binnenkomt (dit gebruik ik dan ook om indien nodig op afstand te ontwaken)
Nu doet echter regelmatig het ongelukkigge verschijnsel zich voor dat het de gast ( zowel over het locale netwerk als wel die over internet) soms niet meer lukt om in te loggen, Dit meestal nadat dat deze zelf in sluimerstand is gegaan en daardoor 'automatisch' is uitgelogd. De host is nog wel bereikbaar mbv Timbuktu maar niet meer via FM. FM is alleen bereikbaar nadat de FM opnieuw wordt opgestart en soms alleen indien de host computer opnieuw wordt opgestart.
Aangezien het onhandig is om steeds weer de host opnieuw op te starten zou ik het op prijs stellen indien iemand mij kan adviseren hoe dit op te lossen
Question
Pieter
Mijn eerste vraag op dit net verzorgde forum (hopelijk word ik niet direct geFAQ)
Wij maken gebruik van 3 FM 5.5 licencies met 3 gebruikers en 3 macs (OS10.2) op 2 locaties.
Op beide locaties een ADSL aansluiting en we kunnen met 'Open op afstand' een goede (niet al te snelle) verbinding maken waarbij steeds de zelfde mac als host dient.
Als zuinige hollander laat ik de 'host' mac automatisch in sluimerstand indien meer dan 2 uur inactief. Dit geeft op zich geen probleem aangezien hij vanzelf ontwaakt indien er een fax binnenkomt (dit gebruik ik dan ook om indien nodig op afstand te ontwaken)
Nu doet echter regelmatig het ongelukkigge verschijnsel zich voor dat het de gast ( zowel over het locale netwerk als wel die over internet) soms niet meer lukt om in te loggen, Dit meestal nadat dat deze zelf in sluimerstand is gegaan en daardoor 'automatisch' is uitgelogd. De host is nog wel bereikbaar mbv Timbuktu maar niet meer via FM. FM is alleen bereikbaar nadat de FM opnieuw wordt opgestart en soms alleen indien de host computer opnieuw wordt opgestart.
Aangezien het onhandig is om steeds weer de host opnieuw op te starten zou ik het op prijs stellen indien iemand mij kan adviseren hoe dit op te lossen
5 answers to this question
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.