Jump to content
  • 0

Omvang applicatie

Arnoud

Question

Posted

Ik ben bezig met een applicatie met zo'n 6 files waarbij een aantal files, hoewel het layouts is beperkt, toch zo'n 1,5 Mb groot zijn.

Het is niet dat ik me ongerust maak dat FMP dit niet aan kan, maar ik zou graag wat referentie materiaal hebben.

Wie kan mij wat noemen.

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Een beetje uit het hoofdje :

# gelijktijdig geopende files : 50 - FMS 100 - maar je moet wel een berekening maken met aantal sockets en gebruikers

# files per disk : beperkt door omvang disk

grootte file : max 2GB - boven 2 GB is er een overschrijving van data

# scripts : onbeperkt - 52 zichtbar in menu

Afm layout 110 x 110 inches (hangt af van page instelling

# kolommen : 99

# labels : 99

# layout objects : 32.10³ / layout

# layout per bestand : disk of 2GB

# kar./datefield : 255

# kar./daterange : 255

lengte veldnaam : 60 kar.

# kar./numberfield : 255 - 120/index

# veldrepetities 10³/veld

#veld/record : onbeperkt (2GB)

Anderen kunnen hier zonder twijfel aanvullen

• 0
Posted

Dank voor een opsomming van de spec's van FMP.

Ik wist al dat ik de grenzen van Filemaker Pro nog lang niet bereikt had. :lol:

Wat ik eigenlijk bedoel is, hoe moet ik 1,5 meg voor een applicatie nu inschalen bij de andere developers: klein, gemiddeld, groot?.

• 0
Posted

Dus dat bedoel je....

1 vb. Ik heb een app voor het berekenen van isotopen en alles wat ermee te maken heeft (A1/A2 waarde - halveringstijd - atoommassa enz.) - waarden gelinkt aan tabel van Mendelief etc.

Zonder data : totaal 124 MB. Is dat groot ?

Gezien de andere toepassingen die er verband mee houden : ja.

Ga je verder in berekeningen : neen.

Daar tegenover staan apps die bestanden hebben van enkele kB...

Ik denk dat het gewoon afhangt van 'de omgeving' waarin je app dient te werken....

• 0
Posted

Ik ben toch weer iets wijzer geworden.

Hangt natuurlijk ook af van het invoegen van grafische zaken zoals foto's.

Bedankt Jean.

Arnoud

• 0
Posted

Gelijk heb je Arnoud....

Als ik dat (zou) moet(en) doen, plaats ik die (foto's - logo's, enz.) zoveel mogelijk in aparte bestanden en verbind ze met een relatie naar het bestand waar ze nodig zijn.

Dat beperkt de omvang....en kunnen wanneer nodig veranderingen aangebracht worden.

Hetzelfde doe ik met globals, dan kunnen ze gebruikt worden in elke layout/file die nodig is, kunnen ze aangepast worden wanneer nodig, zelfs indien de file gehost is....

Indien er veel gebruikt moet gemaakt worden van bv look-ups, grijp ik nogal gemakkelijk naar de dynamic matrix techniek....daarmee kan ik het aantal velden en lookups beperkt houden....weer wat ruimte gewonnen.....

Zo zal iedere developer zijn voorkeuren hebben....

• 0
Posted

Hoi Jean,

Die globals en pictures zet ik net als jij in aparte bestanden.

Dat is bij mij ontstaan, omdat ik op een eenvoudige wijze een logo in al mijn files wilde wijzigen.

Die dynamic matrix methode ken ik echter niet.

Voorzover ik kan nagaan was dit op het forum nog niet aan de orde.

Zou je deze methode nader kunnen toelichten?

gr.

Arnoud

• 0
Posted

Ik kan enkel spreken voor mijn apps.

Ik heb soms gegevens nodig die verschillende relaties verder liggen dan de begindata.

B.v. het start isotoop is U en het uiteindelijke vervalisotoop van U is Pb.

Dat ligt, afhankelijk van tussenliggende opsplitsingen per isotoop, 11 tot 14 stappen (bestanden) ver.

Hiervoor kun je unstored calculaties gebruiken in ieder tussenliggend bestand tussen het vertrekpunt (bestand) en het eindpunt (bestand).

Dat heet ‘shunting’ of ‘tunneling’.

Stel je hebt 4 bestanden met drie velden en je moet in B1 een gerelateerd gegeven hebben uit bestand B4 via B2 en B3, dan is het niet moeilijk om uit te vinden dat je 3 unstored calcs nodig hebt voor 1 waarde uit B4.

Indien je bv 11 waarden nodig hebt (zoals ik), dan heb je er 33 nodig.

Als je gegevens/bestand vrij klein is, kun je die methode gebruiken.

Zijn ze groter, dan kun je beter de matrix methode toepassen.

Om hetzelfde te bekomen heb je in feite 2 unstored calcs en 2 relaties nodig, onafhankelijk van het aantal waarden dat je nodig hebt.(als ik mij niet vergis)

(Uit het hoofdje, zonder controle - maar het is om je een idee te geven)

Je hebt een directe relatie van B1 naar B2, B2 naar B3, B3 naar B4.

Je hebt een veld in B1 die een directe link heeft met een veld in B2. (via een ID)

B2 heeft een relatie naar B3 gebaseerd op een gelijke ID in B2 en B3.

Om nu een waarde in B3 vanuit B1 te krijgen, heb je een unstored calc in B1 nodig, die de nodige waarde volgens ID gerelateerd naar B2 gaat halen.

Je hebt en relatie nodig van B1 naar B3 gebaseerd op een ID in beide bestanden.

Om nu een waarde rechtsreeks uit B4 in B1 te krijgen, heb je een unstored calc nodig in B1 die de nodige waarde gaat halen in B4 via de relatie die gelegd is naar B3. + een relatie in B1 naar B4 volgens het gegeven ID.

Ik ben er van overtuigd dat Stef je zonder meer een voorbeeld bestand on the fly kan maken als practisch voorbeeld. Eigenlijk ben ik niet zo goed in het uitleggen :oops:

maar ik weet wel dat het werkt !! :D

Je kunt via een search veel informaties bekomen over dit onderwerp op het www net.....