Jump to content
  • 0

Foto's updaten

eldeka

Question

Posted

In een bestand Werknemers is een containerveld Foto.

Het is de bedoeling In dit veld alleen de referentie van de foto te bewaren (reference to the File).

De foto's zouden in een afzonderlijke FM-file Fotos worden beheerd.

Als ik de foto's in het bestand Werknemers wil updaten kan ik wel de beelden maar niet de referenties importeren.

Ik heb gezocht in de richting van een script met Insert picture met optie Save only Reference of Replace Field Content zonder resultaat.

Lookup of Calculation tussen de FM-Files werkt wel voor de foto's zelf maar niet voor de referenties.

Heeft iemand een beter idee?

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Je gebruikt in beide tabellen dus de referentie naar de foto?

Moet je niet alleen in de tabel Foto de referentie bewaren en in de tabel Werknemers een portal plaatsen om de records van de tabel Foto's te zien?

• 0
Posted

Neen, ik wil alleen in de file Werknemers de referentie bewaren en updaten van de foto's die in het andere FMfile zijn opgeslagen en daar worden bijgewerkt los van de file Werknemers.

Dus een eerste FMfile Werknemers met de referenties van de foto's in het containerveld

en een tweede FMfile Fotos waarin de foto's opgeslagen en bijgewerkt worden met andere diverse data.

De relatie tussen beide files is via een IDwerknemer.

• 0
Posted

Sorry voor de blijkbaar onduidelijkheid. Ik doe nog een poging.

Hierbij 2 FMfiles: Werknemers en Fotos.

De beelden zijn opgeslagen in de FMfile Fotos samen met nog andere data.

Het containerveld Foto in de FMfile Werknemers is aanvankelijk leeg.

Ik kan perfect de fotos in Weknemers impoteren vanuit FMfile Fotos via matching van de IDwerknemer.

Men kan echter ook in een containerveld een beeld invoeren met Insert Picture met optie save only the reference to the file.

Dit lukt alleen als het beeld een file is en geen field in een andere FM-DB.

Ik zocht dus een oplossing om in Werknemers geen fotos in te laden maar slechts een verwijzing naar de fotos in een veld van een aparte FM-file.

Ik vermoed sterk dat dit niet mogelijk is.

Ik denk nu aan een oplossing met 2 FM-DBses en een afzonderlijke map met alle foto's als aparte files.

Toch bedankt voor de aandacht.

Fotos.fp7

Werknemers.fp7