ad koster Posted November 9, 2012 Posted November 9, 2012 Ik heb iets heel vreemds. Ik heb in een berekening voor een verjaardag, een vinkje staan bij de regel: "Niet evalueren als alle velden waarnaar wordt verwezen, leeg zijn". Als dat vinkje "uit" staat, dan is de berekening niet juist, dus moet het echt "aan" staan. Tot mijn verbazing echter, gaat dat vinkje regelmatig geheel van zelf plotseling "uit". Ik weet absoluut zeker dat ik zelf geen aanpassing heb gedaan! Maar hoe kan zo iets dan gebeuren? Ik snap er niets meer van. Het is nu al voor de derde keer dat het fout gaat. Ik werk met FM11.0 v4 en draai op een Mac met Snow Leopard 10.6.8. Bij voorbaar bedankt voor tips. Ad Koster Quote
0 Felix Posted November 9, 2012 Posted November 9, 2012 (edited) . Edited October 3, 2015 by Guest Quote
0 ad koster Posted November 9, 2012 Author Posted November 9, 2012 De formule voor de berekening van een leeftijd, heb ik geruime tijd geleden via dit forum gekregen. Er bleek toen regelmatig een jaar verschil te zijn in de leeftijd. Iemand in dit forum heeft me toen aangeraden om dat vinkje aan te zetten en sindsdien werkt de berekening goed. Het is minstens een jaar goed gegaan, eer het voor het eerst fout ging. Daarom verwacht ik dat het vinkje op die plaats toch nut heeft. Wat bedoel je precies met een recovery? Ik kan natuurlijk altijd een kloon maken, maar het gaat steeds een paar maanden goed, eer het weer fout gaat. Dat maakt het testen zo moeilijk. Quote
0 ad koster Posted November 9, 2012 Author Posted November 9, 2012 Het is me inmiddels duidelijk wat je bedoelde met Recovery. Ik werd op het verkeerde been gezet omdat ik de Nederlandse versie heb........ Daar heet het HERSTEL. Inmiddels heb ik dat uitgevoerd en er komt geen fout naar voren. Ik wacht dus maar af of het nogmaals fout gaat. Bedankt voor de tip! Ad Quote
Question
ad koster
Ik heb iets heel vreemds.
Ik heb in een berekening voor een verjaardag, een vinkje staan bij de regel: "Niet evalueren als alle velden waarnaar wordt verwezen, leeg zijn".
Als dat vinkje "uit" staat, dan is de berekening niet juist, dus moet het echt "aan" staan.
Tot mijn verbazing echter, gaat dat vinkje regelmatig geheel van zelf plotseling "uit".
Ik weet absoluut zeker dat ik zelf geen aanpassing heb gedaan!
Maar hoe kan zo iets dan gebeuren?
Ik snap er niets meer van. Het is nu al voor de derde keer dat het fout gaat.
Ik werk met FM11.0 v4 en draai op een Mac met Snow Leopard 10.6.8.
Bij voorbaar bedankt voor tips.
Ad Koster
4 answers to this question
Recommended Posts