MetDick Posted November 29, 2012 Posted November 29, 2012 Heren, dames, goedenmorgen Ik kom er niet uit vanochtend. Waarschijnlijk zie ik iets simpels over het hoofd. In de bijlage staat een bestandje. Met daarin een script In het bestand staan records met ordernummers Sommige regels hebben hetzelfde ordernummer (dat zijn sets) De bedoeling van het script is dat ik uit dit bestand alleen de EERSTE regel van elke set records toon Daar heb ik een loopje voor gebouwd waarmee ik records weglaat. Dat loopje werkt echter niet goed. Wanneer het laatste ordernummer uit een enkel record bestaat werkt het prima. Wanneer het laatste ordernummer meerdere records bestaat worden ALLE records met dat ordernummer weggelaten (ook de eerste) Hoe los ik dat slim op? Dick ordernummers.fp7 Quote
0 SuperWimmie Posted November 29, 2012 Posted November 29, 2012 Dick, De laatste loop springt Filemaker een record terug, in plaats van vooruit. Doordat de variabele hetzelfde is als dit record, wordt ook deze uit de set gegooid. Er zijn verschillende manieren om het op te lossen. Zie voorbeeld, zo werkt het dus wel. Succes met het Filemakeren. ordernummers.fp7 Quote
0 MetDick Posted November 29, 2012 Author Posted November 29, 2012 Geweldig bedankt Wim! Echt geweldig supersnel! Dick Quote
Question
MetDick
Heren, dames, goedenmorgen
Ik kom er niet uit vanochtend.
Waarschijnlijk zie ik iets simpels over het hoofd.
In de bijlage staat een bestandje.
Met daarin een script
In het bestand staan records met ordernummers
Sommige regels hebben hetzelfde ordernummer (dat zijn sets)
De bedoeling van het script is dat ik uit dit bestand alleen de EERSTE regel van elke set records toon
Daar heb ik een loopje voor gebouwd waarmee ik records weglaat.
Dat loopje werkt echter niet goed.
Wanneer het laatste ordernummer uit een enkel record bestaat werkt het prima.
Wanneer het laatste ordernummer meerdere records bestaat worden ALLE records met dat ordernummer weggelaten (ook de eerste)
Hoe los ik dat slim op?
Dick
ordernummers.fp7
2 answers to this question
Recommended Posts