Jump to content
  • 0

PDF genereren en email aanmaken


vbaren

Question

Posted

Heeft iemand een oplossing voor het maken van een PDF (offerte) vanuit FileMaker en direct aanmaken van een email, met als enclosure de net gemaakte PDF? Uiteraard kan het allemaal stap voor stap, maar dat is teveel werk!

Moet werken op Windows platform, ik vermoed dat Acrobat 6 nodig is.

 

Het zou ook mooi zijn als de PDF ook op de server komt te staan in een specifieke directory en juiste naam. Hierbij denk ik aan File plugin van Troi.

 

Bart

9 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
Posted

Bart,

Ik doe dat met het programma: Pdffactory Pro

Kijk op: http://www.fineprint.com

 

Dit programma installeert een soort printer. Als je hierna afdrukt wordt automatisch je afgedrukte document een PDF. Van hieruit kun je hem rechtstreeks mailen, opslaan etc.. wat je wilt!

 

Je hebt geen (duur) Acrobat nodig. Dit pakketje kostte mij geloof ik iets van € 99,-

  • 0
Posted

Vraagje,

Heeft iemand ook een oplossing voor OSX.

 

Misschien via applescript ofzo. Aangezien men in OSX toch rechtstreeks vanuit een printcenter een pdf kan generen.

 

Iemand een voorbeeld van hoe het moet?

  • 0
Posted

Bedankt (tot nu toe) voor de tips. Het probleem blijft dat ik met deze pdf-writers alleen een pdf maak.

Ik moet nog steeds handmatig een emailadres invoeren, terwijl dat er in FMP allang staat. Het zou zo mooi zijn als dat in één handeling zou kunnen.

Lasso gebruik ik niet bij deze oplossing, dus die laat ik even buiten beeld. Toch dank!

 

Bart

  • 0
Posted

Bart, met plug-ins kun je het geheel in eigen beheer oplossen (dan ben je niet afhankelijk van de configuratie van de computer): de pdf maken lukt wel (daar zijn al tips voor geweest, zie ik, of anders zijn daar ook plug-ins voor), met de Troi File-plug-in wellicht hernoemen (op basis van informatie uit het record) en/of verplaatsen (bijvoorbeeld naar een centrale documenten-server), en met een mail-plug-in verzenden.

 

Of wil je het echt erg graag zonder plug-ins oplossen?

 

Als je wilt kunnen we dit wel eens samen doordenken, het is natuurlijk een zeer prettige functionaliteit die in veel toepassingen ingezet kan worden.

 

Is het zwembad in je tuin al gevuld? Dan kom ik vanmiddag wel even langs in mijn badpak ... :-)

  • 0
Posted
Of wil je het echt erg graag zonder plug-ins oplossen?

 

Is het zwembad in je tuin al gevuld? Dan kom ik vanmiddag wel even langs in mijn badpak ... :-)

 

Ik denk het inderdaad maar op te lossen op jou manier met de File Plugin, met een van de pdf writer hierboven genoemd.

 

Ben echter ook heel erg benieuwd naar iMailer (www.datadesigns.com) dat op de DevCon hopelijk eindelijk gereleased gaat worden. Dit product lijkt mijn vraag/behoefte geheel in te vullen en is ook nog multiplatform!

 

P.S. Zwembad is nog steeds leeg, maar je bent altijd welkom! :P

  • 0
Posted

volgens mij is dit eenvoudig op te lossen met PageSender in combinatie met en email programma

 

"FileMaker Pro Example - We're just casual FileMaker Pro users here at Smile Software, but we thought it would be useful to put together a basic scripting demo. The purpose of the example is to give an idea of how one might use Page Sender to automate the E-mailing or faxing of invoices from a database. There are two layouts - Data Entry and Invoice, and there are two scripts - Fax Invoices and Email Invoices. The basic idea of the script is to find each data entry record individually, write a customized AppleScript to the global Script field, execute the script, print the invoice (thereby E-mailing or faxing it via Page Sender), wait a moment for the print job to flow through the queue and repeat. This example was produced and tested in FileMaker Pro 5.5 and may not work with earlier versions of FileMaker Pro.Scripting experts "

 

Bovenstaande is een deel uit de handleiding en het werkt vrij eenvoudig. PageSender is zonder meer zijn aanschafprijs waard.

  • 0
Posted

Een juweel van een oplossing gelezen voor OS X

 

Maak in de map Library (Bibliotheek) van je Home directory een map aan met de naam PDF Services. Daarin plaats je een alias van het mail programma dat je wilt gebruiken.

Kies nu vanuit elke willekeurige applicatie voor print en waar voorheen de knop 'Save as PDF' stond verschijnt nu een button met een menu waarin nog steed 'Save as PDF' aanwezig is, maar ook een menu item met de naam van je mail programma.

Als je dat kiest, maakt OS X een pdf bestand en een nieuwe e-mail met dat bestand als bijlage.

 

Wow!

 

En vanuit FM werkt het als een trein!

 

rmw

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...