Jump to content
  • 0

Mac - XP probleem bij Set Field via script

EasyKoen

Question

Posted

Heeft iemand het volgende al meegemaakt en er een oplossing voor gevonden?

Situatie :

Een database ontwikkeld op Mac OS 9, FMP 5

Draait nu in een gemengde omgeving :Server MacOs9; Clients:Mac OS9;OSX; Windows XP en Windows 98

Probleem :

In één van de scripts wordt een nieuw record gecreëerd, vervolgens wordt in een portaal in de eerste drie lijnen een tekst ingevuld vb "CAD : ontwerp". Waarna het de bedoeling is dat de gebuiker deze teksten aanvult of in corresponderende velden de nodige waarden invult.

Op mac en windows 98 werkt dit zonder enig probleem.

Op de XP machine komt ipv die tekst onleesbaar gebrabbel. Records die aangemaakt werden op XP geven nadien ook onleesbare tekst op de andere platforms. Dus het lijkt me niet echt een fontprobleem.

Stukje script waar het over gaat :

Go to field ["Related file::omschijving]

Go to Portal Row [select, Last]

Set Field [Related File::omschrijving", ""CAD : Ontwerp""]

Set Field [Related File::omschrijving", ""CAD : Model""]

Set Field [Related File::omschrijving", ""CAD : Productie""]

Exit Record/Request

Alvast bedankt voor enige suggesties.

Koen

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
Op de XP machine komt ipv die tekst onleesbaar gebrabbel.

Ik heb ook al zoiets voorgehad. Hier was dat telkens het gevolg van een corrupte FileMaker fontlist. Maar zelfs na een rebuild van die fontlist bleef het euvel, tenzij de machine volledig herstart werd. De beschadiging van de fontlist vond hier telkens zijn oorsprong in een (tijdelijk) memory leak veroorzaakt door andere software.

Nog iets: FileMaker springt raar om met fonts als je niet in 100 % view staat (Peter zal zich dat nog wel herinneren van toen ik - "not done" volgens de Foemper - in Ternat kwam binnengewaaid met een bug die ze via de telefoon niet opgelost kregen).

Doet het euvel zich altijd voor op die machine?

• 0
Posted

Het fenomeen komt inderdaad enkel voor op één machine, is ook de enige met XP.

Heb jij enig idee waar XP die fontvoorkeuren opslaat, ik zit meestal op Mac. Xp is altijd een klein doolhofje voor mij.

Koen

• 0
Posted

Beankt voor de tip André, maar het mag niet zijn, het probleem blijft. Ik zal nog een beetje verder moeten zoeken. Ik hou jullie op de hoogte. Uiteraard blijven alle andere suggesties welkom!

Koen

• 0
Posted

Ik doe het niet graag: maken van gerelateerde records via een portaal.

Waarom script je het niet zo, dat de records in het gerelateerde bestand worden gemaakt, en dat je dan weer terug komt bij je oorspronkelijke record?

- Stel globalveld in naar huidige record-id in bestand A

- Ga naar gerelateerd bestand B.

- Maak nieuwe records in B, stel het id (van A) in via een permanente relatie met bestand A, en stel de gegevens in zoals je wenst.

- Ga terug naar oorspronkelijke layout (brengt je weer terug in A).

Ik ben benieuwd of je dan hetzelfde probleem behoudt.

• 0
Posted

Ik heb ondertussen heb euvel kunnen oplossen..

Ik heb na iedere set field een exit record toegevoegd en het probleem was verdwenen.

Raar maar waar. Misschien heeft snelheid hier iets mee te maken, want op die XP machine liept dit script merkelijk sneller dan op een mac. Mogelijks was ook de suggestie van Sanne geen slecht idee, dat had mijn tweede oplossing geweest indien dit niet had gelukt.

Groetjes

Koen