Jump to content
  • 0

Importeren in andere tabel

hans erik

Question

Posted

Ik moet periodiek ( veel) records overbrengen van de ene tabel naar de andere, binnen dezelfde database.

De snelste methode is door records te importeren, maar ik loop tegen een lastig probleem aan. Als je direct van de ene tabel wilt importeren in de andere, kan dat alleen maar handmatig. Als ik de importsettings heb ingesteld en ik stel alles in een scriptstap in, neemt het script niet de tabel die ik aangewezen heb, maar de eerste tabel uit de database...

Ik kan het wel oplossen met een export gevolgd door een import, maar direct lijkt me handiger.

Zie ik iets over het hoofd?

HE

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik gebruik 2 toc's:

- eentje gekoppeld aan de source

- de ander gekoppeld aan de target.

Elke toc heeft een eigen layout.

Het script springt naar de targetlayout, en doet vervolgens een importstap uit de source toc.

Als ik de importstap invoer kan ik aangeven uit welke toc de data moeten komen.

Daarna klik ik de uitvoeren zonder onderbreking checkbox aan.

Enz.

Maar hij pakt toch de verkeerde toc.

Dus het zou wel moeten werken?

• 0
Posted

Ja, Je hebt gelijk, dank.

Ik heb alles nogmaals gecheckt en nu werkt het wel. Toch eerder iets over het hoofd gezien.

Ik zie dat je op deze manier ook vrolijk nieuwe tabellen kunt toevoegen.Dat kan handig zijn als je bepaalde resultaten in aparte tabellen wilt wegschrijven.

Alleen zijn daarna de mogelijkheden wel erg beperkt. Je kunt zo te zien niet de naam van de nieuwe tabel zelf bepalen met een variable oid.