Jump to content
  • 0

Dependente calculaties: is dat nu waar of niet?

AvD

Question

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Hallo Avd et al.

Het voorkomen van dependencies zal volgens mij geen tijdswinst opleveren, de gegevens moeten ergens vandaan komen. En uit welk veld is dan niet zo relevant - mits beide stored of unstored en binnen of buiten het huidige record/bestand.

De tekst 'Now checking dependencies' heb ik alleen gezien bij veel te grote databases met veel te veel berekeningsvelden. FM werkt zijn tabel van dependencies dan bij en net als bij zoeken: als het kort duurt verschijnt er geen voortgangsbericht, als het langer dan X duurt krijg je wel een boodschap. 'Now checking dependencies' in dit geval.

Die dependencies tabel wordt o.a. gebruikt zodat FM snel kan zeggen dat een veld dat je wilt verwijderen elders wordt gebruikt. Ook de Access Privileges Overview (layout/veld kolommen).

Mijn conclusie zou luiden: dependencies beperken of optimaliseren zet weinig zoden aan de dijk. Wees echter efficient met het gebruik van berekeningsvelden: zo min mogelijk en zo kort mogelijke berekeningen erin.

René