Jump to content
  • 0

Whois commando sturen vanuit Filemaker

De Foemper

Question

Posted

Ik zou een aantal commando's moeten kunnen uitvoeren vanuit Filemaker, waarbij het resultaat terug in Filemaker wordt bewaard. Typische toepassing zou zijn: whois, maar bv ook een AXFR zou zeer nuttig zijn.

Dus ik heb bv in mijn db de domain name "clarify.net" staan, en ik weet dat je die whois bij NetSol moet opvragen. Met een scriptje zou ik graag FM dan het commando "whois://clarify.net@whois.networksolutions.com" laten uitvoeren, en het resultaat (de hele tekst van

Registrant:

Clarify (CLARIFY2-DOM)

etc)

zou terug in mijn db moeten komen, waar ik het kan parsen.

Of stel je even voor dat ik een ip adres in mijn db heb, en ik wil in FM het resultaat zien van een ping naar dat adres.

Enig idee hoe ik hier aan begin? Plugin? Of is dit soort zaken helemaal niet mogelijk?

Graag uw advies,

De Foemper

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Als je FileMaker database op een Macintosh staat, dan moet je volgens mij met AppleScript wel iets kunnen doen.

Op Windows ga je waarschijnlijk een extern VBScriptje moeten uitvoeren die de gevraagde informatie opzoekt en terug in de database steekt.

pieter

• 0
Posted

En wat als je FM op Mac OS X draait, maar de server (en dus ook de databases) op een Windows? Je ziet, dat scripten is heel nieuw vor mij, ik begrijp zelfs niet meteen wie (de client of de server) nu dat script uitvoert.

Dank,

DF

• 0
Posted

Ik heb die sample Applescripts voor 't eerst in mijn leven opengedaan, en snel weer dicht. Veel te moeilijk voor een simpele foemper.

(... 2 uur later...)

Voorlopig doe ik het zo: ik laat een shell script op mijn OSX al de whois commando's uitvoeren, het resultaat wordt per domain name in een tekstfile gepipe-t, die lees ik uit met de Troi file plugin, vervolgens worden de CR/LF etc opgekuist in FM met een find/replace.

File plugin, shell scripts... ik heb vandaag veel bijgeleerd. Straks ga ik het nog plezant vinden ook!

./Foemper.sh

• 0
Posted

Straks ga ik het nog plezant vinden ook!

Foemper, jongen toch! Red Alert! Red Alert! Red Alert! Misschien ben je nog te redden. Probeer met de ellebogen in een teil koud water.

• 0
Posted
"Troi URL Plug-in lets you post and retrieve information from the Internet."

Die URL Plug-in lijkt mij heel aardig (de andere van Troi ook, moet ik eens wat bestuderen), maar hij is beperkt tot http en https. De zaken die ik nodig heb zoals whois en AXFR zijn andere commando's, protocollen en poorten, en die worden niet ondersteund. Vandaar dat ik een shell script gebruik, ik zie niet hoe ik dat rechtstreeks vanuit FM zou kunnen.

Nu nog zorgen dat de hele procedure automatisch 's nachts verloopt...

DF