Jump to content
  • 0

Inhoud containerveld wel op iPhone, niet op iPad?

hans erik

Question

Ik heb een testdatabase draaien onder FileMaker Server Advanced 12, met daarin een containerveld dat gebruik maakt van Remote Container Storage.

Ik sla daar o.a. PDF's in op (variërend van 1 tot 15 pagina's oid) en nu doet het probleem zich voor, dat FileMaker Go op de iPad 2 een containerveld niet 'full screen' wil displayen. Vreemd genoeg doet FileMaker Go op de iPhone 4S het wel.

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

Ik kan door de records bladeren, en dan laat FMGo keurig het containerveld zien.

Tik je daarna de afbeelding aan, dan is een optie om de afbeelding fullscreen te tonen. Als ik dat op de iPad doe dan krijg ik de melding Opening Webpage... en er gebeurt niks. Na een hele tijd een foutmelding dat de URL niet gevonden kan worden oid.

Het veld is ingesteld op 'interactive content'.

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Heb nog even nagekeken wat er nu eigenlijk gebeurt.

FMGo op de iPad komt na een paar seconden met de volgende melding:

Failed to open "http://:16000/Streaming/MainDB/FM-29D etc."

Dat is dus een fout van de streaming 'server' van FMSA voor remote containers.

Echter: het is mijn WAN IP-adres, niet het lokale adres, terwijl ik gewoon connect via mijn eigen Wifi netwerk.

Wat gebeurt hier?

• 0

Ah! ben er al uit.

In de configuratie van FMGo stond de server verschillende keren ingevoerd, ongetwijfeld met WAN IP adres en met lokaal IP adres.

Bij het connecten aan de streaming server raakt FMGo kennelijk de kluts kwijt. Nadat ik ik alle entries had verwijderd werkte alles weer goed.

Wel iets om te onthouden...