Arnoud Posted August 15, 2003 Posted August 15, 2003 Voor degenen die binnenkort afreizen naar de DEVCON. Als FM inc. geen Linux (Client) uitbrengt zou ik graag weten of daar een intentie toe is. Lijkt mij (als leek) toch een logische en niet al te ingrijpende stap, om OSX om te zetten naar Linux voor de PC. Misschien dat jullie daar achter kunnen komen. Ik vraag dit omdat ik in mijn omgeving merk dat heeel veel mensen de overstap overwegen van Windows naar Linux. In een kranten artikel heeft Gates een keer gezegd dat het nog wel zo'n tien jaar zou duren voordat Windows foutvrij zal zijn. Nou daar wil ik niet op wachten. Quote
DJ_Lucv Posted August 27, 2003 Posted August 27, 2003 Die laatste opmerking is natuurlijk een beetje flame, linux is ook niet foutvrij. Ik vraag me af of de Linux gebruikers ook echt op Filemaker zitten te wachten. Het zijn vooral de grotere bedrijven die complete netwerken migreren naar Linux. Die hebben vaak toch al software op maat. Ook migreren ze omdat de kosten per cliënt afnemen. Een grote investering in FM komt dan in de buurt van de kosten om een maatwerkapplicatie te gaan maken. Verder is de performance van Filemaker in de hele grote systemen minder dan die van andere applicaties. Dat neemt natuurlijk niet weg dat het best mogelijk is dat Filemaker dit wel gaat doen. Al is het alleen maar omdat ze hierdoor vollediger worden en ze een beetje kunnnen 'oefenen' voor als het platform echt een grote doorbraak wordt, dus ook bij de kleinere bedrijven. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.