Ga naar inhoud
  • 0

Berekening


GWH.Hendriks

Vraag

In een db hou ik het ongeoorloofd verzuim van leerlingen bij. Van elk uur verzuim wordt een record aangemaakt. Bij het bereiken van 16 records (16x verzuim) volgt een brief. Registratie van de brief is d.m.v. de datum. Bij het bereiken van nog eens 16x verzuim moet een tweede brief volgen, gerekend vanaf de datum van de eerste brief. Dus datum eerste brief + 16x verzuim. Het lijkt simpel maar toch kom ik er niet uit.

 

Met dank voor suggesties

Geert

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Geert,

 

Moet het een controle (ik denk aan een berekening) zijn waarop jezelf gaat acteren?

Dan denk ik aan een count op het ID van de registratie records.

 

If ( Mod ( Count ( Registratie::ID ) ; 16 ) = 0 ; "Melding" )

 

Als dit 0 oplevert ( in een If functie opgenomen ) dan moet er een melding komen.

 

Bij elk 16e record krijg dan een melding.

Met een Max ( Registratie::Datum) vang je dan de datum van de laatste registratie.

Link naar reactie
  • 0
Even los van het probleem: pas na 16 keer verzuim een brief? In mijn schooltijd was dat na 2 keer verzuim al. En daarna liet je het wel uit je hoofd.

16x verzuim zijn lesuren. Bij een lesdag van 8 x 45 minuten is het max al in 2 dagen bereikt. :roll:

Moet het een controle (ik denk aan een berekening) zijn waarop jezelf gaat acteren?

Dan denk ik aan een count op het ID van de registratie records.

 

If ( Mod ( Count ( Registratie::ID ) ; 16 ) = 0 ; "Melding" )

 

Als dit 0 oplevert ( in een If functie opgenomen ) dan moet er een melding komen.

 

Bij elk 16e record krijg dan een melding.

Met een Max ( Registratie::Datum) vang je dan de datum van de laatste registratie.

 

Dank voorjullie reactie ik kan weer verder.

 

Geert

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...