Griepje Posted February 14, 2013 Posted February 14, 2013 Ik in mijn mail layout een portaal met de benodigde contact gegevens. nu kan ik filteren in mijn portaal b.v. Filter 1: groot en blauwe ogen en een scheve neus. Dus voldoet aan alle criteria. Filter 2: groot of blauwe ogen of een scheve neus. Voldoet aan een van de criteria. Nu heb ik een keuze veld met de keuzes: een van de criteria en alle criteria. Hoe zorg ik dar de keuze die ik maak bepaald welk filter wordt gebruikt? Jeroen Quote
0 Jeroen Aarts Posted February 15, 2013 Posted February 15, 2013 Een idee kan zijn om in je Contacts tabel een extra veldje (FilterKey bijvoorbeeld) aan te maken. Afhankelijk van het type keuze (een 'of' of een 'en' keuze), maak je dan ofwel een multikey (de verschillende parameterwaarden gescheiden door een return teken) of een unieke key (tekststring met bv. alle parameterwaarden aan elkaar geplakt). Je filtert dan je portal via een match op de filterwaarde (zelfde principe als hierboven, variabele of globaal veld multikey of geconcateneerde string) en het FilterKey) in de Contacts tabel. Quote
0 Griepje Posted February 15, 2013 Author Posted February 15, 2013 Kan ik de filters in een keuzelijst zetten? keuze 1 = filter 1 (voldoet aan alle voorwaarden) keuze 2 = filter 2 (voldoet aan 1 van de voorwaarden) Wat voor functie gebruik ik dan om het filter van mijn keuze in te stellen? Zodat bij keuze 1 in het keuzeveld het portaalfilter, filter 1 gebruikt. Ik probeer het met getvalue, maar krijg het niet werkend. Heet iemand een voorbeeldje met de haakjes e.d. op de juiste plaats? Quote
0 Griepje Posted February 15, 2013 Author Posted February 15, 2013 Volgende poging Ik heb een veld gemaakt dat ik met de filtervoorwaarden vul met het gewenste sorteerscript Maar wederom krijg ik het filter niet werkend in mijn portaal. Ik hoef nu alleen de veldinhoud in het portaalfilter te krijgen en zelfs dat lukt me niet. Ben ik nu echt zo dom? Quote
0 yamas Posted February 15, 2013 Posted February 15, 2013 Kun je een voorbeeld van je db plaatsen? Wellicht kan er dan meer duidelijkheid ontstaan. Quote
0 Griepje Posted February 15, 2013 Author Posted February 15, 2013 De database is nogal uitgebreid, als ik alleen maar weet hoe ik mijn selectiecriteria vanuit een veld in het filter van een portaal krijg. als ik het er gewoon rechtstreeks inzet werkt het maar ik wil kunnen kiezen. Nog een vereenvoudigd voorbeeld voor wat ik probeer te doen. Een tabel met bedrijven met daarin een aantal selectie vakjes. is hotel, is restaurant, is pop podium etc. een gekoppelde tabel voor mail campagnes met daarin dezelfde keuzevakjes. en een portaal met de bedrijfsgegevens die ik nodig heb om te mailen. selecteer ik hier hotel en restaurant dan wil ik de hotels en de restaurants zien, maar soms ook alleen de hotels die ook restaurant zijn en af en toe jazz programmeren. Nu lukt of het een of het ander maar ik wil kunnen switchen. Dat moet kunnen via een keuzemenu, keuze 1 is filter 1, keuze 2 is filter 2 of een 2 scripts 1 knop alle criteria en een knop 1 van de criteria. ik heb hiervoor een veld gemaakt dat op deze manier gevuld wordt met het juiste script, maar hoe krijg ik dit in mijn portaalfilter. Quote
Question
Griepje
Ik in mijn mail layout een portaal met de benodigde contact gegevens. nu kan ik filteren in mijn portaal b.v.
Filter 1: groot en blauwe ogen en een scheve neus. Dus voldoet aan alle criteria.
Filter 2: groot of blauwe ogen of een scheve neus. Voldoet aan een van de criteria.
Nu heb ik een keuze veld met de keuzes: een van de criteria en alle criteria.
Hoe zorg ik dar de keuze die ik maak bepaald welk filter wordt gebruikt?
Jeroen
5 answers to this question
Recommended Posts