Jump to content
  • 0

Toggle Window probleem in Kiosk-mode


joe

Question

Posted

Hallo,

 

Ik heb een database gemaakt in kiosk-mode. Vanuit diverse bestanden roep ik dan een scherm naar voren van een ander bestand. Ik gebruik hierbij de scriptstap Toggle Window [Zoom].

 

Het probleem is nu dat in 20% van de gevallen het beeld niet goed gezoomed wordt. Vaak krijg ik een of te klein, of te groot scherm. Of een scherm waarvan de helft wit is met daarin een klein stukje van mijn layout met scroll-balken. Het vreemde is nu dat het niet constant is. De ene keer is het scherm goed, de andere keer weer te klein, dan weer te groot....

 

Ik gebruik het volgende in mijn scripts:

Toggle Status Area [Hide]

Set Zoom Level [100%, Lock]

Goto Layout ["..."]

Toggle Window [Zoom]

Refresh Window [bring to front]

 

Ik heb ook andere combinaties gebrobeerd, maar dat lukt ook niet.

Het probleem doet zich alleen voor in de Kiosk-mode en Runtime met Kiosk.

 

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen ??

 

( FM Pro 6.04 Dev / Windows XP)

2 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
Posted

Dag Joe,

 

Alvorens de oplossing in kiosk op te starten moet je alle windows zoomen, beste is hier een scriptje te maken in een centraal bestand dat alle zoom-scipts aanroept.

LET OP: dit moet je doen terwijl het venster van Filemaker KLEINER is dan je windowgrootte.

Ik heb hier ook lang mee geworsteld, dit is de enige garantie voor succes.

 

HTH

Stef

  • 0
Posted

Hallo Stef,

 

Ik zoek ook een oplossing voor het window zoomen in de kiosk-mode. (WINDOWS XP)

 

In de layout’s van mijn bestanden is een achtergrond van 1280 x 1024 pixels om te garanderen dat de database op de beeldscherm met de hoogste resolutie in kiosk-mode met een scrollbalk te zien is. In het opstart script had ik de optie Toggle Window Zoom moeten nemen, omdat de Maximeren optie het helemaal niet doet.

 

Het resultaat is (ik heb voor het aanmaken met de FileMaker Tool verschillende vensterinstellingen van FileMaker gekozen):

 

De start pagina is nog keurig op 100 % ingezoomd. Maar als ik een contactpersoon ga opzoeken (ander bestand), kan het gebeuren dat de zoom of op ¼ , of op ¾ van de beeldscherm of soms wel ook op 100 % ingezoomd staat. In ieder geval begint het gek te worden, als ik een 2e contactpersoon vanaf de startpagina ga opzoeken. Het bestand contactpersoon staat dan wel 100 % op de beeldscherm maar verschoven en bovenop komt de blauwe documentbalk van FileMaker te staan.

 

Misschien ben jij ook al tijdens het worstelen met de kiosk-mode zulke instellingen tegen gekomen.

 

Iris

:?:?:?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...