Ga naar inhoud
  • 0

SEPA en IBAN


hans erik

Vraag

Misschien een leuk onderwerp om hier op Clarify verder uit te diepen: how about SEPA?

 

Het zal de meeste ontwikkelaars niet zijn ontgaan dat Europa over 12 maanden op SEPA denkt over te stappen, waarmee al het geklieder (in NL!) met CLIEOP wordt vervangen door door gemodder met XML in de vorm van de ISO 20022 message standard.

Natuurlijk heb ik daar zelf een belang bij. Zijn er al ontwikkelaars die in FMP een implementatie van SEPA hebben draaien? Of is het allemaal OF bedrijfsgeheim OF zo simpel dat het de moeite niet loont om het hier verder uit te werken?

 

HE

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wanneer ik de ‘for-each’ een niveau hoger plaats krijg ik inderdaad de constructie die ik wil, alleen zonder data.

 

Dit is de constructie die ik gebruik:

 

xmlns:xsl='http://www.w3.org/1999/XSL/Transform'
xmlns:fm="http://www.filemaker.com/fmpxmlresult"
exclude-result-prefixes="fm">





























-----

De afmetingstaffel bevat de portal-data. Heb voor het gemak wel wat regels eruit gehaald, maar die doen het verder prima.

Link naar reactie
  • 0

Het punt is volgens mij dat je in je binnenste for-each loop je context verkeerd specifieert. Als je bedoelt te iteraties te maken over de DATA elementen van het 12de COL element en het in positie overeenkomende DATA element van het volgende COL element, dan moet je iets doen als onderstaande:

 








 

Let op, ik heb dit niet getest.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de tip. Ben nu al wel weer een stapje verder.

Helaas blijft de prijs leeg. Ik krijg nu wel de data bij de .

 

Deze truc werkt dus wel voor één enkel veld binnen de portal, maar nog niet voor meerdere velden. In mijn voorbeeld is de prijs veld 13 in de exportvolgorde.

 

Ik had het overigens ook getest zonder eigen xsl, dan is het resultaat net zo slecht (afhankelijk van hoe je de uitkomst wil lezen natuurlijk). Ook FileMaker zelf gooit de velden onder elkaar en krijg je bij een export niet de subgroep met gegroepeerde velden zoals ik eigenlijk zou verwachten wanneer ik gerelateerde records exporteer.

Link naar reactie
  • 0

Even het oorspronkelijk topic nieuw leven inblazen: ik zoek een XSLT om XML bestanden met bankgegevens te importeren (volgens mij zijn de tags en opbouw volgens dezelfde ISO20022 specs).

 

SEPA exporteren is uiteindelijk relatief simpel door gebruik te maken van FileMaker tekstfuncties, maar inlezen is een stuk lastiger.

 

Heeft iemand dit liggen of te koop?

 

Hans Erik

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...