Jump to content
  • 0

IWP niet bereikbaar op internet!

johan

Question

Vandaag werd hier een nieuwe Belgacom VDSL-modem (B Box) geplaatst. Resultaat? IWP werkt nog wel maar geeft een intern adres op als URL! ( 192.168.1.3 ). Met deze URL geraak ikzelf wel op mijn IWP maar natuurlijk geen enkele andere computer op het internet! Brows ik naar mijn huidig extern IP-adres (109.132.22.240) dan krijg ik een foutmelding: " 403 forbidden! " Wat doe ik fout? Graag snel uw hulp aub!

16 answers to this question

Recommended Posts

• 0

hehe, poort 80 en Belgacom, always fun :)

Standaard blokkeert Belgacom dit en je moet in je e-services dit aanzetten:

http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/13702/~/inkomende-toegang-geblokkeerd%3A-de-poorten-23,-80-en-443-openzetten

Daarna moet je je router configureren om de inkomende calls naar het juiste IP adres door te sturen:

http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=287639

veel geluk!

• 0

@ Andries.... Hartelijk dank voor uw hulp...

1)

Poort 80 stond al open bij Belgacom, anders kon het vroeger (voordat die B box hier geïnstalleerd is) niet gewerkt hebben èh.

Heb dit toch nog even gecontroleerd en die poort 80 staat bij Belgacom dus nog altijd open. Dit is dus niet het probleem....

2)

Verder heb ik kunnen inloggen op de B box modem en heb daar onder Advanced settings > Lan servers een "New Entry" aangemaakt met als

Server name: Filemaker IWP

Access activated: Yes

Public start port: 80

Public end port: 80

Protocol: TCP

Lan start port: 80

Local IP Adress: 192.168.1.2 (dit is het intern IP-adres van de computer waar mijn Filemaker op staat)

Is dit allemaal juist ingevuld?

Op Advanced settings>Lan servers staat verder vermeld:

Access to the F@st3464 configuration from WAN

en volgende staat er ingevuld

Authorized acces: NO

Public Port: 8080

Ik heb geen idee.... mag dit zo blijven staan?

Ik heb het vermoeden dat er elders op die Advanced settings pagina (bijvoorbeeld onder Firewall en Route), nog een en ander moet gewijzigd of ingevuld worden. Maar zo ja... wat dan juist?

Nog wat info... Ik gebruik een TimeCapsule als router. Er zijn 2 computers aangesloten op ethernet kabel. In Airport configuratieprogramma is draadloos netwerk uitgeschakeld. De routermodus staat op Uitgeschakeld (brugmodus). Dit is blijkbaar de enige modus die werkt met deze modem!

Ik heb al een keer de computer waar mijn Filemaker IWP op staat al eens rechstreeks aangesloten op de modem maar dit hielp niet!

Wat moet ik doen? Ik hoop dat iemand me kan helpen....

• 0

http://localhost'>http://localhost geeft zonder probleem IWP weer!

Dat is hem juist! Met het intern IP-adres heb ik geen probleem!

Ik heb IWP dan maar eens op poort 8080 ingesteld. (De omschakeling duurde verschrikkelijk lang... ik begon echt al schrik te krijgen dat ik mijn Filemaker applicatie geforceerd zou moeten stoppen...)

Hielp niet: het externe adres geeft nog steeds geen IWP!

Raar... ik wilde de IWP-poort terug op 80 zetten maar dit lukte niet meer! Er komt een Foutmelding: "Filemaker kan geen bestanden delen via het web vanwege een strijdig poortnummeer. Wijzig de configuratie van IWP zodanig dat een andere poort wordt gebruikt!"

De IWP_Poort staat nu dus nog altijd op 8080 ingesteld. Maar deze poort blijkt op de "yougetsignal website" ook gesloten te zijn....

Zal ik nog een andere poort testen? Welke dan best?

@ Andries

kijk ook of de default gateway van je server goed is ingesteld

Sorry ik weet echt niet wat je hiermee bedoelt! Kan je mij uitleggen wat ik juist moet nakijken?

kan je vanop de server op internet?

Ja hoor... als ik IWP gebruik op de http://localhost ontvang ik zonder probleem afbeeldingen die opgehaald worden op een externe URL.

Bedankt voor jullie hulp... Hopelijk geven jullie de moed niet op want ik wil absoluut de oplossing vinden: het gaat over een database van onze winkel (evenwel zonder webshop) die dagelijks bekeken wordt door onze klanten....

Edited by Guest
  • 0
ik bedoelde kan je met een browser gewoon op internet met je server?

Je bedoelt dan toch de IWP server èh? Ja toch èh?

NEEN... Als ik vanuit IWP naar een externe website op het internet surf lukt dit niet! Op Safari krijg ik de melding: "Een scriptstap heeft geprobeerd een URL te openen, maar dit is mislukt omdat uw browser popup vesnsters blokkeert. Schakel de popup blokkering uit en probeer het opnieuw."

Maar in mijn Safari is natuurlijk niets gewijzigd! Safari kan de schuldige niet zijn.

Wel raar dat ik in containervelden dus wél afbeeldingen kan binnenkrijgen terwijl ik niet naar eender welke website (bvb ook Google ) kan surfen op Safari met scriptstap vanuit IWP!

Edited by Guest
  • 0

Wel raar dat ik in containervelden dus wél afbeeldingen kan binnenkrijgen terwijl ik niet naar eender welke website (bvb ook Google ) kan surfen op Safari met scriptstap vanuit IWP!

Heb ik het goed, dat je probeert vanuit een IWP toepassing een webviewer object te benaderen/aan te passen?

Dan wil je dus binnen een browser toepassing (safari) een sessie starten die een web browser aanroept en html content toont.

De scriptstap "set webviewer" geeft aan dat deze zou moeten werken onder IWP echter de scriptstap "Open URL" wordt onder IWP niet ondersteund.

Ik denk zelfs dat de eerste optie "set webviewer" ook niet optimaal zal werken ondanks dat deze scriptstap binnen IWP ondersteund wordt.

• 0

Neen hoor... ik had het helemaal niet over een webviewer element! Ik had het inderdaad gewoon over de Open URL scriptstap!

Ik werk met Filemaker 11 en daarin wordt de scriptstap "Open URL" onder IWP wèl ondersteund! Dat weet ik 100%!

Even niet terzake... Ondertussen hebben we hier serieuze problemen gehad met onze nieuwe VDSL aansluiting. Deze viel altijd uit. Ze hebben ons van Belgacom een nieuwe poort toegekend (wat dit ook moge betekenen). Nu blijkt alles in orde te zijn. Hopelijk blijft dit zo!

Ik heb nu geen tijd om me bezig te houden / experimenteren met de modemconfiguratie...

Tenzij me iemand stap voor stap zou weten uit te leggen wat ik juist moet instellen op die modem advanced settings hou ik mijn pollen er even van af... Ik durf er niet aan te beginnen.... Ik heb er al veel te veel tijd mee verloren en moet dringend mijn ander werk afhandelen...

• 0

Hi Johan,

welke variant van filemaker 11 heb jij dan?

Als ik bij mij in de script editor Links onderin filter op web Publishing, dan is de optie weliswaar aankiesbaar maar geeft gewoon (NOT COMPATIBLE) bij mij!

Schermafbeelding%202013-02-28%20om%2020.27.12.png nou een plaatje toevoegen lukt dus niet.

wellicht dat jouw 100% niet werkt in mijn versie ..............................

succes

cor de bruin