Jump to content
  • 0

Filemaker beveiligen met rsa

FMbase

Question

Posted

Beste filemaker fans,

Ik ben erg benieuwd of iemand al ervaring heeft met het beveiligen van zijn database met een rsa token.

Ik plaats mijn database namelijk op een server in een datacenter een open deze op afstand "open op afstand functie".

Dit zorgt ervoor dat iedereen de database zou kunnen openen.

Om hier extra veiligheid in te bouwen wil ik gebruik maken van rsa.

Echter vraag ik mijzelf af of dan de openen op afstand functie nog wel zal werken en of het uberhoud zal werken.

Heeft iemand tips of een forum waarin het wordt besproken?

(Andere beveiligingen zou ook mogen echter geen ip koppelingen, aangezien ik via meerdere ip adressen inlog)

Alvast bedankt!

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Optimaal beveiligen een beetje ict-er of

Filemaker kenner weet wel hoe je om de standaard login heen kan, maar daarnaast is het ook niet hack vriendelijk wanneer je 1000 klant gegevens opslaat bijvoorbeeld

• 0
Posted

ben wel benieuwd hoe je om de standaard login van FileMaker kan geraken in een hosted database.

voor mij is het tot nu toe toch als je het paswoord niet kent, geraak je er niet in. zeker op een hosted database, als je de file lokaal hebt, zijn er inderdaad softwares voorhanden om het paswoord te kraken.

• 0
Posted

Dus jij vind een standaard wachtwoord genoeg omdat je verder niks van beveiligen of hacken weet, zullen alle klanten blij mee zijn als hun gegevens op straat liggen.. Ga de bank toch eens vragen enkel met een wachtwoord te gaan beveiligen.. Al met al vraag ik om antwoorden en niet om een mening