Jump to content
  • 0

DOS Copy werkt niet!

Arnoud

Question

Posted

In de applicatie waarmee ik bezig ben gebruik ik veelvuldig Send Message om opdrachten uit te voeren.

Nu wil ik een file uit een mapje op de D schijf kopieren in een mapje dat zich in de Program Files bevindt. En dat lukt voor geen meter.

Op een of andere manier kan ik niet in de program files kopieren.

Welke DOS kenner helpt mij. Ik werk met XP.

Onderstaand simpele (niet werkende) commandos:

copy d:\mapd\filed.fp5 c:\program files\mapc2

copy d:\mapd\filed.fp5 c:\program files

dit werkt wel:

copy d:\mapd\filed.fp5 c:\mapc1\mapc1

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Het gaat er om op welke os je werkt, win9x?

copy d:\mapd\filed.fp5 c:\program files\mapc2

->copy d:\mapd\filed.fp5 c:\progra~1\mapc2

copy d:\mapd\filed.fp5 c:\program files

->copy d:\mapd\filed.fp5 c:\progra~1

dit werkt wel:

copy d:\mapd\filed.fp5 c:\mapc1\mapc1

->mis jij ook de spaties?

• 0
Posted

Maak daar eens het volgende van:

copy d:\mapd\filed.fp5 "c:\program files\mapc2" 
copy d:\mapd\filed.fp5 "c:\program files"

Aangezien in het tweede argument van je DOS commando een pad met spaties in staat, dan moet je het volledige pad tussen dubbele quotes plaatsen, anders denkt DOS dat het allemaal aparte argumenten zijn.

pieter

• 0
Posted

Hoi Luc,

Het werkt! :D

Zoals ik al schreef, ik werk met XP.

Dan zou je toch verwachten dat die 8 karakter limiet allang verlaten was, nee dus.

Ik heb intussen ook mijn spatiebalk weer gemaakt.....

Dank voor je snelle reaktie.

gr.

Arnoud

• 0
Posted
Dan zou je toch verwachten dat die 8 karakter limiet allang verlaten was, nee dus.

Nee, die is nog altijd niet verlaten, en wel om redenen van neerwaartse compatibiliteit. Ook in de moderne systemen bestaat die 8-limit nog steeds. Langere bestandsnamen worden bijgehouden in een apart systeem dat gebruik maakt van verschillende aaneenschakelingen van 8-groepen. Wanneer een bestandsnaam korter dan 9 tekens is, dan wordt die gewoon getoond. Is de naam langer dan 8 tekens, dan worden meerdere 8-groepen aaneengeschakeld om in de GUI een lange naam te kunnen tonen. Op DOS-niveau is enkel de eerste van die groepen bereikbaar. Dat die eerste uit meerdere delen bestaat, wordt weergegeven door 6 tekens te nemen gevolgd door een tilde (een soort warning: "Pas op! er komt nog wat!") en een volgnummer. Onder DOS volstaat het die eerste groep in te tikken zoals onze DJ je heeft getoond. Het systeem "trekt dan zijn plan" met de rest van de bestandsnaam. Neerwaarts compatibel dus, zoals de boosterraketten van de Space Shuttle die gemaakt zijn op de standaardbreedte van de Romeinse strijdwagens in Engeland, zo rond het begin van de jaartelling...

• 0
Posted

Nog even over Deploymaster.

Je moet als je de applicatiefiles hebt gewijzigd, deze opnieuw toevoegen in het files menu, en vervolgens een andere opstartfile maken, anders werkt ie met de oude files, waar hij dat vandaan haalt is me een raadsel trouwens.

Bij mij maakt ie trouwens geen pictogram aan voor mijn snelkoppeling (Win XP).

DAN HET VOLGENDE PROBLEEM:

Hoort eigenlijk niet in deze thread thuis maar ok.

Zoals jullie weten ben ik bezig om een backup systeempje te maken in FMP.

Ik gebruik daarbij SEND MESSAGE commando's in mijn script.

Als ik de Send Message een Batch file laat aanroepen, gaat het backuppen en restoren vlekkeloos, maar eigenlijk wil ik het geheel in FMP afhandelen.

Het probleem ligt in het verzenden van de codes in de velden.

De code in 1 veld ziet er als volgt uit:

RunDLL32 shell32.dll,ShellExec_RunDLL cmd.exe /Q /C copy "c:\Program Files\Donkeysoft\Donkeysoft0.fp5" d:\DSBUP

Ik heb 7 bestandjes, dus 7 Send Message veldjes gemaakt, waarvan de inhoud enkel een volgnummer verschilt.

Als ik het script run, zijn er bijna altijd 1 of meerdere files die niet zijn gekopieerd.

Er is geen systeem in te ontdekken welke file er de volgende keer weer niet bij zal zitten.

Heeft iemand een ID waar dit aan ligt?