albert Posted August 23, 2003 Posted August 23, 2003 wie weet of er een pulgin bestaat om een kaartlezer voor magneetkaarten voor flemaker bestaat. het zal toch wel? Quote
0 DJ_Lucv Posted August 23, 2003 Posted August 23, 2003 Je zou een hoop op kunnen lossen met de send message script step, zoek daar maar eens op. Je kun communniceren met het besturingssysteem en alle applicaties dus kun je vrijwel alles. Quote
0 albert Posted August 23, 2003 Author Posted August 23, 2003 om eerlijk te zijn heb ik onvoldoende ervaring en zeker met deze scriptstap ik kan hem eigenlijk ook niet vinden. Maar waarschijnlijk is het een stap voor windows en ik werk met een Apple, moet ik dan een apple event gebruiken??? Quote
0 AvD Posted August 23, 2003 Posted August 23, 2003 Dag Albert In principe vind je alle info over plugins op de speciale plugin-pagina van de FileMaker website. Probeer ook eens gewoon een search in Google: +FileMaker +plugin. Quote
0 AvD Posted August 23, 2003 Posted August 23, 2003 Bijna een halve dag verder en nog geen andere hulp. 't is hier rustig vandaag... Ik heb in Google het volgende gevraagd: +filemaker +plugin +"card reader" en kreeg meteen 99 hits. Quote
0 albert Posted August 23, 2003 Author Posted August 23, 2003 ik had ook al even gekeken en wel veel gevonden met barcodes, maar ik zal nu de zoek aktie proberen zoals j die hebt geformuleerd. bedankt alvast. Quote
0 DJ_Lucv Posted August 24, 2003 Posted August 24, 2003 De script step send message is niet erg moeilijk. Je kunt er gewoon alles mee doen wat het besturingssysteem ook kan. Als je gaat zoeken op dit forum kun je waarschijnlijk genoeg voorbeelden vinden. Quote
0 Gert Posted October 10, 2003 Posted October 10, 2003 Is de smartcardreader plugin van "waves in motion" misschien een oplossing voor jou? Quote
0 albert Posted October 10, 2003 Author Posted October 10, 2003 die ken ik niet als er een url is hoor ik die graag Quote
0 Sanne Posted October 12, 2003 Posted October 12, 2003 (edited) uh, wat dacht je van: http://www.wavesinmotion.com? Ik heb even gekeken, maar het gaat hier om een: "Encrypted data stored on a microchip “smart card”", niet om een magneetkaart. Ik zit zelf meer aan de serial plug-in van Troi te denken (inderdaad: http://www.troi.com). De magneetkaarlezer sluit je aan op de seriele of usb-poort van de mac, en de serial plugin vraagt op of vangt af wat er binnenkomt of stuurt er gegevens naar toe. Ik heb er geen ervaring mee! Ik heb wel ervaring met de serial plugin en een kassalade. Hoewel: ik heb er niet echt zelf ervaring mee. Ik ken iemand die er ervaring mee heeft. Ik heb ook ervaring met een barcode-lezer en Filemaker. Maar daar is niks aan: het barcode-apparaat leest de barcode en geeft deze door als input alsof het van het toetsenbord komt, ongeacht in welk programma je bent. Het is alsof je zelf de barcode intoetst. Werkt een magneetkaartlezer ook op die manier? Als je een magneetkaartlezer aan de usb-poort hangt, en je haalt de kaart erdoor heen, wat gebeurt er dan? Edited October 14, 2003 by Guest Quote
0 albert Posted October 12, 2003 Author Posted October 12, 2003 ja inderdaad het kwartje valt soms niet zo snel......... De plugin van troi is zeker van belang omdat er ook een kassa lade aangestuurd moet worden. De smartmediacard reader zal niet voldoen. Barcode en magneetkaart moet volgens mij het zelfde werken maar in nederland kan ik niets vinden wat ook mac ondersteund. Mijn speurtocht op het internet heeft in dit bedrijf geresulteerd. http://www.svbus.com/ Zij hebben precies wat ik zoek maar alleen in America beschikbaar, of bestellen via internet. Als er geen alternatief in nederland is (dit vind ik toch makkelijker) dan zal ik dit moeten proberen. Quote
0 Sanne Posted October 12, 2003 Posted October 12, 2003 Barcode en magneetkaart moet volgens mij hetzelfde werken maar in Nederland kan ik niets vinden wat ook Mac ondersteund. Dat is vreemd: een klant van mij gebruikt barcode-lezers aan iMacs (een bibliotheek-toepassing). Vanuit de FileMaker-toepassing worden stickers afgedrukt (vanuit iMac), stickers op boeken geplakt, boeken bij de balie (iMac met FileMaker-toepassing) worden door de barcode-lezer (die aan iMac vastzit) uitgeleend of ingeleverd. Overigens: geen plug-in voor nodig! Begrijp ik het nu goed dat je op dit moment nog helemaal niks hebt om mee te testen? Quote
0 vbaren Posted October 12, 2003 Posted October 12, 2003 De firma Opticon (www.opticon.nl) levert een perfecte en professionele barcodelezer met USB interface (OPL 6735). Kan diverse barcodes aan. De scanner is o.a. bij een bibliotheek operationeel in combinatie met FileMaker. Voor barcode is type 39 gekozen. Nog wel barcodefont aanschaffen om te kunnen printen. Bv. via www.barcodefont.com Opticon heeft ook kaartlezers, maar geen met USB. Misschien hebben ze er wel een interface voor. Quote
0 albert Posted October 13, 2003 Author Posted October 13, 2003 Het ging mij niet om barcode maar om magneetkaart. Barcode heb ik al veel van gelezen en is beschikbaar. de werking echter lijkt mij hetzelfde maar toch heb ik dat nog niet aangetroffen. Quote
0 Sanne Posted October 14, 2003 Posted October 14, 2003 Ja Albert, dat snappen we wel: maar heb je bij de firma Opticon al geinformeerd naar een magneetkaartlezer? Quote
Question
albert
wie weet of er een pulgin bestaat om een kaartlezer voor magneetkaarten voor flemaker bestaat. het zal toch wel?
14 answers to this question
Recommended Posts