Jump to content
  • 0

twee Btw groepen in faktuur gebruiken

walman

Question

Posted

Hallo,ik ben nieuw op de site, ben al een tijdje aan het knutselen met filemaker.

ik vind het een mooi programma om mee te werken ( ook voor een leek zoals ik)

in de meegeleverde voorbeelden heb ik gekeken,maar is niet wat ik zoek.

dus waar FM voor staat zelf doen/proberen.

ook de precieze opzet weet ik nog niet,dus heb ik een voorbeeld omgezet naar mijn

idee.

het gaat om het volgende,ik heb een faktuur waar ik de artikelen in portaal uit een ander bestand haalt (dit komt uit FM4) deze noem ik artikel invoer zodra ik een artikel in de faktuur aanklik kan je deze weer terug vinden in noem al ingekocht.

ik heb 2 verschillende btw groepen in het portaal , nu komen de gegevens uit al ingekocht ( deze worden uit artikel invoer gehaald ) maar hoe kan ik nu een totaal van 2 verschillende btw in de faktuur weergeven????

een lang verhaal ik weet niet hoe ik het anders moet verwoordelijke.En welke boeken of site heb je om beginners voor,scrips, calculatie en andere voorbeelden helpen.

het voorbeeld is inventory uit FM 4.

alvast bedankt voor de hulp.

groetjes ,Wally

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

je hebt dus twee bestanden. Een met de facturen en een met de factuurregels.

In het bestand van de facturen toon je de factuurregels in een portaal.

Zorg dat je in het facturenbestand twee velden opneemt waarin je de verschillende btw-percentages zet.

In het bestand van de factuurregels zet je een nieuw veld dat de waarde "Hoog" of "Laag" bevat. Deze staat dus voor hoof en laag tarief. Een tweede nieuw veld is een rekenveld in het fatuurregelsbestand. Deze bepaalt het juiste btw-percentage aan de hand van de ingestelde waarde Hoog of Laag.

Tenslotte kan je dan met dat btw-percenage de juiste btw berekenen.

• 0
Posted

$topicstarter, zou je misschien kunnen proberen om een beetje correcte zinnen te schrijven? Dus met hoofdletters en punten? Dat leest namelijk wat beter. De oplossing van jw gaat trouwens wel werken.

• 0
Posted

Groot gelijk heb je, DJ. :cry:

Op gevaar af een golf aggressie over me heen te krijgen: ik heb me in het verleden al vaak geërgerd aan het taalniveau van sommige forumgebruikers. In het FileMaker café zou ik aan de toog zittend daar wat conclusies en opmerkingen aan vast knopen:

1) dit bewijst nog maar eens hoe user friendly FileMaker wel is... :evil:

2) ik stel me vragen in verband met de nauwkeurigheid van scripts en calculaties bij gebruikers die het al zo lastig hebben om zich in hun moedertaal uit te drukken

3) ik ril bij de gedachte dat sommige van die mensen het af en toe hebben over "hun klanten"... :twisted:

Toch denk ik ook wel dat de beschuldigende vinger in de juiste richting moet wijzen: onze vrienden met taalproblemen zijn eerder zelf het slachtoffer, namelijk van een falend onderwijssysteem. :(

Maar je blijft gelijk hebben, DJ, en je legt hier de vinger op een pijnlijke wonde in de reputatie van FileMaker en wat een aantal ontgoochelde klanten daarvan nu denken.

• 0
Posted

Ten eerste wil ik wel even melden dat het onderwijssysteem niet zo heel erg verkeerd in elkaar zit. Het gaat er maar om hoe je er mee om gaat, en of je inzet toont. Een directe aanleiding zou eventueel het taalgebruik in chatboxen en op messengers kunnen zijn.

Ik denk niet dat dit alleen maar rondom Filemaker hangt maar over het gehele segment van actieve internetgebruikers, meestal afhankelijk van de leeftijd. Het probleem hier op dit forum is dat er vrijwel niet gemodereerd wordt, en dat topics zoals deze daarom niet meteen een reactie krijgen van een moderator dat ze per direct de startpost aan moeten passen. Als ze dat niet doen moet het topic gewoon sluiten.

Ook het ontbreken van een FAQ en quickstart zoals op http://gathering.tweakers.net is gewoon niet handig. Hierdoor hebben de mensen die wel normaal posten niets om naar te verwijzen as iemand niet op de normale manier post.

just my 2 cents