Jump to content
  • 0

Ik vermoed een relatieprobleem

djgns

Question

Posted

Sorry voor de titel maar ik kon geen betere bedenken.

Even de situatie om schrijven:

Ik heb een database met een tabel 'dossier' en 'tijdsregistratie'.

In tijdsregistratie geeft een gebruiker zijn duur aan dat hij bezig is met een bepalad dossier. Nu wil ik bij de details van ene dossier de totale gewerkte tijd zien (dit werkt via resume veld in tijdsregistrtatie) maar nu wi lik ook de gewerkte tijd per gebruiker per dossier zien... En dit lukt niet.

Personenn kunnen wel op verschillende dagen aan een bepaald dossie rwerken...

Iemand een idee waar ik moet zoeken? Het klinkt zo simpel maar ik kan het niet vinden...

Alvast bedankt!

Groeten Pieter-Jan

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Hoi

De totaalfunctie gebruik ik al om het totaal aan gewerkte uren te krijgen per dossier.

Echter wil ik nu ook nog een zien hoeveel elke gebruiker aan dit dossier gewerkt heeft... En het is dit dat niet lukt.

In mijn hoofd zou ik een voorwaarde willen hangen aan de sum functie (if gebruiker = "persoonA" ; som maken van zijn uren)...

Groetjes

• 0
Posted

Thx Felix.

Dankzij uw voorbeeldje heb ik het werkend gekregen!

Nog een vraagje op een uitbereiding hierop :)

Ik zou nu graag G_persoon een herhalend veld maken. Voorlopig 3 personen en deze alle drie gelijktijdig tonen bij een dossier. Uiteindelijk ga ik deze waarden moeten gebruiken om de kosten uit te reken van ene dossier.

Ik geef G_persoon 3 herhalingen, geef de drie namen in en wou den C_uren ook herhalend maken maar hier loop ik vast. Ik dacht via een list functie van G_persoon maar je mag geen list functie gebruiken in sum.... :S:s

Groetjes