walman Posted August 25, 2003 Posted August 25, 2003 Mijn heren en dames, mijn welgemeende excuus, voor het slordige stukje. Een tikje op de vingers was wel op zijn plaats hoor,maar om daarvoor met pek en veren ten tonele te komen vind ik een beetje overdreven. En om opsommingtekens gebruiken voor uitweiding voor dat feit? Dan b.v “ ik heb twijfels bij de nauwkeurigheid van scrips en calculaties bij gebruikers” Het lijkt wel een stelling uit de middeleeuwen, zoals linkshandige zijn stom en kunnen niet presteren.(zie de AD =Algemeen Dagblad ) Dus laat de eerste die zonder zonde is, de eerste steen werpen. Je denkt filemaker, dat is leuk,en nog leuker en een begrijpbaar forum,dat is helemaal te gek. Maar zo is de lol er gauw van af. Maar in ieder geval waarom het tenslotte ging om was een gestelde vraag beantwoorden. En die is beantwoord, alleen ik heb de vraag niet juist gesteld. In het bestand waar in het veld BTW voorkomt is een veldopzoeklijst dus 6 of 19. Ik voeg de 3 bestandjes er wel bij te verduidelijking. Had wel een tip van iemand gekregen zoiets van If (BTW=”19”;bedrag*BTW;BTW=”0”). Krijg dit nog niet goed werkend. Bij voorbaat dank, Wally FAKTUREN INK 2005.fp5 ARTIKELLIJST 2005.fp5 AL INGEKOCHT 2005.fp5 Quote
0 Stef Posted August 25, 2003 Posted August 25, 2003 Dag Wallie, bijgevoegd: geen woorden maar goede daden. Heb de formules in 2 bestanden aangepast, zoek zelf de wijzigingen. HTH, Stef Quote
0 jw Posted August 25, 2003 Posted August 25, 2003 Werk ik met dat mooie OS-X en Safari, altijd de laatste versie, kan ik de voorbeeldbestanden wel op het bureaublad zetten, maar als ik ze open dan zijn ze niet in orde. Maar waar ik op wilde reageren is het volgende: Als je de btw-percentage als getallen 6 en 19 procent opneemt in de formules heb je later een probleem als de percentages veranderen. Niet alleen levert dat dan werk op, dat is niet verkeerd als dat wordt betaald, maar je moet dan ook een voorziening treffen om vast te houden in welk percentage de btw in de factuur stond. Of heb je dat goed ondervangen, dan heb ik niets gezegd. Quote
0 Stef Posted August 25, 2003 Posted August 25, 2003 Groot gelijk! Volgens het boekje: maak een databank met BTW regimes en doe een lookup. Zet vervolgens de BTW regimes in de formules vast. Als de staat het in zijn hoofd krijgt de BTW tarieven aan te passen kan je klant simpelweg in een instellingvenster de tarieven aanpassen. HTH Stef Quote
Question
walman
Mijn heren en dames, mijn welgemeende excuus, voor het slordige stukje.
Een tikje op de vingers was wel op zijn plaats hoor,maar om daarvoor met pek en veren ten tonele te komen vind ik een beetje overdreven.
En om opsommingtekens gebruiken voor uitweiding voor dat feit?
Dan b.v “ ik heb twijfels bij de nauwkeurigheid van scrips en calculaties bij gebruikers”
Het lijkt wel een stelling uit de middeleeuwen, zoals linkshandige zijn stom en kunnen niet presteren.(zie de AD =Algemeen Dagblad )
Dus laat de eerste die zonder zonde is, de eerste steen werpen.
Je denkt filemaker, dat is leuk,en nog leuker en een begrijpbaar forum,dat is helemaal te gek.
Maar zo is de lol er gauw van af.
Maar in ieder geval waarom het tenslotte ging om was een gestelde vraag beantwoorden.
En die is beantwoord, alleen ik heb de vraag niet juist gesteld.
In het bestand waar in het veld BTW voorkomt is een veldopzoeklijst dus 6 of 19.
Ik voeg de 3 bestandjes er wel bij te verduidelijking.
Had wel een tip van iemand gekregen zoiets van If (BTW=”19”;bedrag*BTW;BTW=”0”).
Krijg dit nog niet goed werkend.
Bij voorbaat dank,
Wally
FAKTUREN INK 2005.fp5
ARTIKELLIJST 2005.fp5
AL INGEKOCHT 2005.fp5
3 answers to this question
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.