Ga naar inhoud
  • 0

tourniquet


richie

Vraag

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

geinig en interessant: filemaker als PLC gebruiken .... je zal niet aan het gebruik van een plugin ontkomen denk ik. Je zou eens kunnen gaan kijken op: http://www.24usoftware.com/Phidgets met die plug-in kun je via USB stappenmotoren e.d. aansturen. Je hebt dan wel interfacekaartjes nodig en die kan je vinden op http://www.phidgets.com/products.php?category=0

Laat gerust weten als je hier iets mee hebt gebouwd ;-)

 

mvg, Menno

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties.

Ja, het wordt wel een klus ben ik bang.

Het is voor een fitnesscentrum, waarbij mensen toegang moeten krijgen via een tourniquet.

Een database bouwen is niet zo moeilijk, maar hoe zoiets werkt weet ik niet.

Ik ga jullie links maar eens lezen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Richie,

 

Ik heb een jaar of drie terug een applicatie gemaakt voor de toegangskaartjes voor

een museum in Luxemburg.

Dat werkt nog steeds naar behoren voor ca 100.000 bezoekers per jaar.

Dit maakt gebruik van een Italiaans parkeersysteem waar de slagboom het tourniquet is.

Klinkt wat overdone, maar in dit systeem zitten standaard slimme zaken zoals oa.: anti Passback, ticket endorsement en gebruikstijden ingebakken.

 

Als je iets aan een dergelijke oplossing hebt, stuur dan even een PB.

 

groetjes

 

cor

Link naar reactie
  • 0

Misschien een vreemd antwoord. Maar onze kassa lade gaat open zodra ik een kassabon heb geprint. Via de bonprinter lijk je dus een schakeling te kunnen maken.

Misschien wat knutselarij, maar bonprinters zijn gebruikt ook voor een paar centen te koop. Er zijn op het forum wat mensen die ervaring hebben met kassa apparatuur, dus wellicht zit hier ook een oplossing.

Link naar reactie
  • 0

Op verschillende kassaprinters zit idd de mogelijkheid om een kassalade aan te sturen.

Dit gebeurd door een z.g. esc codereeks naar de printer te sturen.

 

Je moet dus een printerdriver hebben die deze optie

kan aansturen. Ofwel de z.g. escape codes 1:1 naar de printer kan sturen.

 

Het is veelal een elektronische schakeling die naar massa schakelt. Als er aan de andere kant (tourniquet) een relais of andere spoel zit

vergeet dan niet een diode in tegengestelde richting dan de spanningsrichting over het contact heen te monteren, anders kun je door de

negatieve inductiepuls je printer electronica opblazen.

 

Ikzelf zou kiezen voor een oplossing met de troi rs232 plugin (dure oplossing wanneer je deze slechts één keer gebruikt)

omdat je dan printertype/merk onafhankelijk bent en eventueel zonder printer een rs232 contact kan aansturen.

(z.g. usb relais die extern is aan te roepen via com poort)

 

suc6

 

cor

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...