Jump to content
  • 0

Probleem met interactieve SVG via data:url

hans erik

Question

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Hoe statisch is vb die plattegrond

Is het, ik zeg maar iets, een plattegrond van een hotel met de kamers, dan kan je die plattegrond als achtergrond afbeelding gebruiken en 'onzichtbare' knoppen boven de kamers zetten. Je kan dan de kamernummer in de knop verwerken.

Zo snel veranderd een hotel niet van plattegrond.

Of is het, wat ik vaak heb, record na record met variabele tekeningen? Dan ben ik even graag op zoek naar een oplossing, want die kan ik dan zelf ook gebruiken.

• 0
Posted
Hoe statisch is vb die plattegrond

Is het, ik zeg maar iets, een plattegrond van een hotel met de kamers, dan kan je die plattegrond als achtergrond afbeelding gebruiken en 'onzichtbare' knoppen boven de kamers zetten. Je kan dan de kamernummer in de knop verwerken.

Nee, het is echt bedoeld als heel 'dynamisch'. Wat jij bedoelt zou je ook met een ImageMap kunnen bereiken. Maar

a. het kunnen heel onregelmatige polygonen zijn (dus bijv. postcode-3 of postcode-4 gebieden, of een gemeentekaart)

b. het moet ook schaalbaar zijn.

Je genereert de hele graphic dus uit FileMaker velden, inclusief de link die weer data terugstuurt naar FileMaker. Sinds FMP12 (en FMGo 12) is dat URL-schema goed geïmplementeerd en dat geeft echt ongelooflijk mooie mogelijkheden. Kijk maar eens op

http://hbase.net/2013/06/18/cluster-maps-update-running-url-scripts-in-a-web-viewer/

@Felix: HostIPaddress is inderdaad beter. Levert in alle configuraties het juiste adres op.

En met 'SVG' bedoelde ik: het graphicje zelf, dat is eigenlijk alleen wat er in het tag staat.