Jump to content
  • 0

hulp gevraagd bij calculated applescript

MetDick

Question

Goedenmorgen!

ik probeer met een calculated applescript een contact in het Address Book van mijn Mac te zetten.

Ik zou daar variables voor willen gebruiken

Dat gaat niet zoals ik verwacht.

Dit is mijn script:

"tell application " & "\"Contacts\"" & "¶" &

"set thePerson to make new person with properties {first name:"& "\"$$Voornaam\"" & ", middle name:" & "\"$$Tussenvoegsel\"" & ", last name:" & "\"$$Achternaam\"" & ", organization:" & "\"$$Bedrijf\"" & "}¶" &

"make new email at end of emails of thePerson with properties {label:" &"\"Work\"" & ", value:" &"\"$$Email\"" & "}¶" &

"make new phone at end of phones of thePerson with properties {label:" & "\"Work\"" & ", value:" &"\"$$Telefoon\"" & "}¶" &

"make new url at end of urls of thePerson with properties {label:" & "\"Work\"" & ", value:" &"\"$$Website\"" & "}¶" &

"make new address at end of addresses of thePerson with properties {label:" &"\"Work\"" & ", street:" &"\"$$Adres\"" & ", city:" &"\"$$Plaats\"" & ", zip:" &"\"$$Postcode\"" & ", country:" &"\"$$Land\"" & "}¶" &

"save" & "¶" &

"end tell" & "¶"

Maar in plaats van de waarden van de variables worden de namen van de variables geplaatst.

Ik doe dus iets fout met de dubbele quotes, blijkbaar.

Maar wat?

Vriendelijke groeten,

Dick

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Volgens mij zou het zo moeten werken:

"tell application " & "\"Contacts\"" & "¶" & 
"set thePerson to make new person with properties {first name:\""& $$Voornaam & "\", middle name:\"" & $$Tussenvoegsel & "\", last name:\"" & $$Achternaam & "\", organization:\"" & $$Bedrijf & "\"}¶" &
"make new email at end of emails of thePerson with properties {label:\"Work\", value:\"" & $$Email & "\"}¶" & 
"make new phone at end of phones of thePerson with properties {label:\"Work\", value:\"" & $$Telefoonl & "\"}¶" &
"make new url at end of urls of thePerson with properties {label:\"Work\", value:\"" & $$Websitel & "\"}¶" &
"make new address at end of addresses of thePerson with properties {label:\"Work\", street:\"" & $$Adres & "\", city:\"" & $$Plaats & "\", zip:\"" & $$Postcode & "\", country:\"" & $$Land & "\"}¶" &
"save" & "¶" &
"end tell" & "¶"

Als je Filemaker Advanced hebt, dan is het bij het debugging handig om de calculated applescript in een variabele te zetten. Met de script debugger en de gegevensinzage kun je het script met ingevulde waarden bekijken.