derk Posted September 2, 2003 Posted September 2, 2003 Wie weet hoe je het beste een FMpro bestand met tekstinvoer in het arabisch kunt maken. Via web kwam ik op de site van AvD terecht, misschien.... Bij voorbaat dank Derk van Walen Endemol International Quote
0 AvD Posted September 2, 2003 Posted September 2, 2003 Goed gevonden, die website, en laat het antwoord meteen duidelijk zijn: "Been there, done that, got the T shirt". Dus met andere woorden: "Izzi no workin, sir!". Of in het Arabisch: "Mish momkin". Filemaker kan NIET met Arabisch werken: andere tekenset, schrift van rechts naar links, velden niet indexeerbaar, zoeken niet mogelijk, sorteren niet mogelijk. Je MOET dus naar het Engels. Het enige wat we hebben kunnen doen is de veldnamen op de lay-outs zetten in het Arabisch via copy and paste vanuit een Arabische Word op een machine met een Arabisch/Engelse Windows. Die Word-tekst komt dan in FileMaker binnen als een pure graphic. Dat heb je vermoedelijk gezien op de site (http://www.avd-ci.be/lih.htm), derde screenshot (Simple, Moderate, enz.). Ook de hospitaalnamen op de rapporten zitten als graphics in containers en worden via calculaties opgeroepen. Er zal ook geen Arabische versie komen, werd mij verzekerd door FileMaker zelf, omdat de database engine daarvoor niet geschikt is en helemaal zou moeten omgebouwd worden. Jammer maar helaas... Allah zal de mensen van FileMaker Inc. daarvoor de rekening wel presenteren, maar dat is dan toch al in een andere wereld... Quote
0 derk Posted September 3, 2003 Author Posted September 3, 2003 Met dank AvD, dan vrees ik dat VB6 de oplossing moet gaan bieden. Zat gisteren nog even te spelen met PC op Arabische systeemsettings, dan krijg je wel een arabisch schrift (helaas geen idee wat er stond). Eerst zie je bij typen veel spaties, maar PC (Bill Gates himself) schrijft na "exit field" een arabische tekst van rechts naar links, helaas rechts uitlijnen werkt niet. Inderdaad ook geen indexeermogelijkheden. Nogmaals dank Derk Quote
Question
derk
Wie weet hoe je het beste een FMpro bestand met tekstinvoer in het arabisch kunt maken.
Via web kwam ik op de site van AvD terecht, misschien....
Bij voorbaat dank
Derk van Walen
Endemol International
2 answers to this question
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.