Ga naar inhoud
  • 0

Inschakelen plugin op terminal server


Jeroen Aarts

Vraag

Hoi,

 

Bij een klant waarbij de gebruikers alle werken via een sessie op een Windows 2008 R2 terminal server en een kopie van FileMaker Pro werken, hebben we bij 1 specifieke gebruikers een probleem bij het inschakelen van een plugin (eigen plugin gemaakt mbv de 360 ScriptMaster plugin).

 

Het plugin bestand is voor alle gebruikers hetzelfde en geïnstalleerd in de Extensions folder in de Program Files locatie.

 

Ideëen? De Windows rechten op het bestand zijn OK (Read & Execute), hetzelfde als voor de andere gebruikers.

5a758dd037aa0_Screenshot2013-08-08at15_16_54.png.98309d6ea96aeb8aafd8e563fbea05d6.png

Link naar reactie

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Staat de plugin in

C:\Program Files (x86)\Filemaker\Filemaker Pro 11\Extensions\

of staat ie in

C:\Users\\AppData\Local\FileMaker\Extensions\

of staat ie soms in allebei?

Verder kan je even kijken in de registry door de volgende instellingen te legen:

HKEY_CURRENT_USER\Software\FileMaker\FileMaker Pro\11.0\PlugIns\Disabled

en/of

HKEY_CURRENT_USER\Software\FileMaker\FileMaker Pro\11.0\PlugIns\Uitgeschakeld

en daarna filemaker weer op te starten.

Meer tips heb ik helaas niet voor je

Link naar reactie
  • 0

Bij mij het zelfde probleem, maar dan op een Mac. Bij alle overige gebruikers probleemloos de plugin kunnen installeren.

 

Het betreft een machine met besturingssysteem OS X 10.4 // Filemaker 9

 

Filemaker al opnieuw geinstalleerd maar nog steeds het zelfde probleem.

 

Iemand een suggestie ??

 

bvd Arjan

Link naar reactie
  • 0

Menno

 

Onderstaand de gebruikte java versie

 

java version "1.5.0_06"

Java 2 Runtime Environment, Standard Edition (build 1.5.0_06-112)

Java HotSpot Client VM (build 1.5.0_06-64, mixed mode)

 

Scriptmaster versie is 4.205.

 

De andere plugin is "auto update" verder niets actief ( ook niet gehad ) . Geen idee of java goed werkt, hoe controleer ik zoiets ?? Heb wel de update uit moeten voeren om de juiste java versie te hebben.

Link naar reactie
  • 0
Wat bedoel hiermee? Hoe wist je dat je die update moest uitvoeren?

Staat in de handleiding van 360scriptmaster

 

Waar heb je de plug-in geïnstalleerd?

Plugin staat in de map "Extensions" van filemaker

 

Staat de plug-in wel of niet in de lijst in de subtab plg-ins van de preferences van Filemaker?

Deze staat hier vermeld, kan hem alleen niet aanvinken dan krijg de foutmelding.

 

Precies het bovenstaande verhaal van Jeroen Aarts.

Link naar reactie
  • 0

Ik vermoed toch een incompatibiliteit en dat kan je testen door eens te proberen om de scriptmaster-plug-in eens op dezelfde mac neer te zetten (dezelfde versie waarmee je de eigen-plugin hebt gemaakt ;-) ) en te kijken of die wel wil laden. Als dat ook niet lukt, dan moet je toch maar eens op het support-forum van 360Works gaan kijken en daar contact opnemen met de helpdesk. Ik heb zelf goede ervaringen met de helpdesk van 360Works.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...