Jump to content
  • 0

Help script voor exporteren excel

mouwen

Question

Beste mede Filemakers,

Momenteel ben ik bezig met het maken van een bestand. Hierbij is een scherm te zijn waarbij je in 4 regels gegevens in moet vullen.

Dit op herhaaldelijke basis. Daarna wil ik door middel van een script de mogelijkheid bieden om de gegevens over te zetten naar een excel bestand. Hierbij verticalen kolommen te creëren. Ik heb momenteel al een script, maar dan kan ik niet verder dan 20 regels. Daarna gooit het bestand de gegevens door elkaar.

De vraag is dus ook of iemand mij kan helpen met een werkend script voor het exporteren van een filemaker bestand naar een excel bestand.

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Vaak zijn problemen tussen FM en Excel terug te voeren op verkeerde invoer in een veld. Zodra er bijvoorbeeld een Enter in een veld staat zal Excel een nieuwe regel aanmaken. Dat soort zaken moet je dus goed filteren voordat je aan de uitvoer begint.

FM uitvoer naar Excel gaat eigenlijk altijd 100% goed als de velden goed gevuld zijn.

• 0

Beste Felix en Hiker,

Ik ben weer verder gegaan in het FM bestand, echter snap ik niet hoe ik het testbestandje moet gebruiken.

Het excel export bestand herhaalt nu onderdelen, en het staat allemaal door elkaar heen. Ik heb hierbij al 3 keer de database verwijderd en de onderdelen opnieuw aangemaakt om te kijken of het in mijn database zat. Daarna heb ik de linkjes in het script nogmaals bekeken en opnieuw aangemaakt. Echter heeft dit niet geholpen. Wat nu.

Sorry voor het ongemak.

Alvast bedankt,

Mouwen

PS: in de bijlage het bestand, waar ik nu weer mee vastloop.

cartotheek V2.1.fmp12.zip

• 0

Ik heb het nou anders gedaan. Ik heb een eerder bestand gepakt ( zonder de toevoeging van extra regels). En ik heb een map gecreeerd met daarin het hoofdbestand en het bestand waarna gelinkt word in het script. In het gelinkte bestand (van het script) heb ik al de velden in de databank aangemaakt voor een goed overzicht. Daarna heb ik 1 voor 1 in het hoofdbestand, de database aangevuld met de extra velden en heb ik de script gedeeltes gedupliceerd. Dan werken de excel verwijzingen nog wel.

Echter is nu het laatste getal niet zichtbaar, maar daar word nog aan gewerkt.

In ieder geval hartelijk dank Felix en Hiker voor de steun en hulp. Jullie zijn de mannen van de dag voor mij :P