Ik heb een vraag. Op mijn stage moet ik met filemaker pro werken.. nu heb ik dat nog nooit gedaan maar het heeft overeenkomsten met access dus dat is dan wl makkelijk.. alleen het script gedeelte is mij nog wat ondduidelijk.. terwijl ik toch wel wat php ervaring heb al zeg ik hetzelf..
Nu kent php bijvoorbeeld een explode() functie.. erg handig als je een bepaalde waarde wilt omdraaien... voorbeeldje:
ik heb 44/20 en ik wil er 20/44 van maken dan doe je vrij simpel
$variabel = 44/20
$variabel1 = explode( "/" , $variabel);
$variabel2[1] = $variabel1[0]
$variabel2[0] = $variabel1[1]
$variabel3 = implode( "/", $variabel2)l;
maar ja hoe krijg je dat nou voor elkaar in filemaker zonder met een hele rits ifjes te moeten werken?
Question
Webkabouter
Hoi mensen,
Ik heb een vraag. Op mijn stage moet ik met filemaker pro werken.. nu heb ik dat nog nooit gedaan maar het heeft overeenkomsten met access dus dat is dan wl makkelijk.. alleen het script gedeelte is mij nog wat ondduidelijk.. terwijl ik toch wel wat php ervaring heb al zeg ik hetzelf..
Nu kent php bijvoorbeeld een explode() functie.. erg handig als je een bepaalde waarde wilt omdraaien... voorbeeldje:
ik heb 44/20 en ik wil er 20/44 van maken dan doe je vrij simpel
$variabel = 44/20
$variabel1 = explode( "/" , $variabel);
$variabel2[1] = $variabel1[0]
$variabel2[0] = $variabel1[1]
$variabel3 = implode( "/", $variabel2)l;
maar ja hoe krijg je dat nou voor elkaar in filemaker zonder met een hele rits ifjes te moeten werken?
9 answers to this question
Recommended Posts