Jump to content
  • 0

Vrij invullen

Kleintjebrian

Question

Posted

Hoi Iedereen,

Ik heb het volgende probleem :

Heb 3 tabellen : Producten - voorraad - Kassa

In de kassa word per klant een bon gemaakt met de producten die ze gekocht hebben. Deze producten worden dan Automatisch uit de voorraad geschreven.

Elk product heeft uiteraard zijn productnummer, deze worden dan zo in de kassa ingevuld en dan word alles automatisch aangevuld door de gemaakte relatie ( naam, prijs etc.). Je hoeft enkel nog het aantal nog in te vullen.

Dit alles werk prima ( gelukkig ) Nu wil ik enkel nog iets meer kunnen. Als ik een product wil invullen wat niet mee in de productenlijst/voorraad staat kan ik alsnog snel nog dat product aanmaken, maar dat is eigenlijk niet de bedoeling nu. Ik wil gewoon op de kassa bon snel kunnen ingeven dat ik bv 1 stekje van een plant verkocht heb voor 10€ een ander stekje weer voor 20 € , waar dat stekje vandaan komt maakt niet uit want de hoofd plant blijft toch in de voorraad zitten. De ene keer is het een stekje van plantensoort en dan weer van B.

Dus eigenlijk ben ik op zoek hoe ik in de kassa een vrij in te voeren veld kan maken, die wel mee opgeteld word bij het te betalen totaal. Maar niet mee bij de producten word gezet.

Heeft iemand een idee hoe ik dit het makkelijkste kan oplossen ,ik kom er zelf niet aanuit. Ik zat zelf te denken aan een extra tabel met product-items maar de kassa haalt de gegevens uit de tabel producten ?

Alvast bedankt voor het meedenken ;-)

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

ALs je wilt dat de voorraad wordt bijgehouden zul je de producten ook in moeten voeren.

Doe je dit niet dan ben je na verloop vele producten aan het verkopen zonder eerst in te boeken, dit gaat zeker fout lopen.

Beter kun je dan een aantal producten aanmaken bv toonbank verkoop met een bedrag wat je kan aanpassen.

Ook hier weer opletten dat je niet alles toonbank verkoop gaat maken vanwege de voorraad.

Zorg gewoon dat je heel eenvoudig een nieuw product kunt toevoegen met een paar basis handelingen