Jump to content
  • 0

Ipad invoerlijsten dezelfde tekstgrootte

mouwen

Question

Beste mede filemakers,

ik had een vraag over de invoerlijsten, ik heb al geprobeerd om het op te zoeken in de handleiding maar krijg het niet gevonden. Hoe kan ik het voor elkaar krijgen om dezelfde tekstgrootte te krijgen van de invoerlijsten. Op de computer is het allemaal dezelfde tekstgrootte, maar op de Ipad word het weergegeven per lengte van de tekst. Dus dan krijg je verschillende tekstgroottes.

Alvast bedankt,

Mouwen

11 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Het probleem van de teksten uitvullen met spaties is dat ik een andere cel heb met de code Right(veld; 6) dus dat de laatste 6 cijfers uit de invoerlijst mee worden genomen. Als ik dan spaties ga zetten moet ik deze functie weggooien terwijl die cruciaal is voor mijn FM bestand. Dit was ik zelf vergeten en toen was ik bijna klaar met 80 invoerlijsten gelijk te maken. Toen viel het kwartje pas dat het niet kon door de formule Right. Heeft iemand een andere oplossing.

Met vriendelijke groet,

Mouwen

• 0

De tekst die bijvoorbeeld in de invoerlijst staat is: "Kozijnen hout, m2 - 544990" en de formule die nu de laatste 6 cijfers eraf haalt is Richt (Veld naam ; 6) Hoe moet ik de substitute regel hier dan aan toevoegen, zodat de spaties verwijderd worden.

Alvast bedankt,

Mouwen

• 0

Nu zijn mijn tekst velden dus kozijn, m2 - 450032 de laatste 6 codes worden meegenomen in mijn script met uitvoeren. dus die moeten blijven staan. Deze teksten heb ik nu handmatig aangevuld met de spaties zodat de tekstgrote hetzelfde blijft. Maar de spaties die erachter staan is per element afwisselend. Hoe zorg ik er dan voor dat de 6 cijferige code toch op de goed wijze eruit worden gehaald. ondanks het verschillende aantal spaties wat erachter staat.

Momenteel zijn de gegevens een beetje verwarrend voor mij :oops:

Eigenlijk zou ik dus het aantal spaties eruit moeten filteren en dan pas de laatste 6 cijfers met right eruit moeten halen.

• 0

De oplossing zit hem in de substitute regel. Als ik van de regel Right(naam; 6 )--> Right ( Substitute( naam; " " ; "") ; 6). Dan is het probleem opgelost want dan gooit hij in de regel eerst de spaties eruit en dan pakt hij de laatste 6 cijfers.

Heel erg bedankt voor de medewerking mensen,

Met vriendelijke groet,

Mouwen