Jump to content
  • 0

.

Felix

Question

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0

De combinatie ExecuteSQL en WebViewer werd ook door Andries Heylen en Koen van Hulle op FMSummit aangegeven.

Maar om de SQL overzichtelijk te houden zou ik toch de separators in de SQL heel 'clean' uitvoeren en in plaats daarvan met de tekst-functies de output manipuleren en omzetten in fatsoenlijke HTML.

Er staan op de site van Brian Dunning een heleboel kant en klare custom functions die nog allerlei hand- en spandiensten kunenn verlenen bij het omzetten van tekstcontainers.

De mogelijkheden zijn onbegrensd. En het werkt ook met FileMaker Go!

• 0

Er staan op de site van Brian Dunning een heleboel kant en klare custom functions die nog allerlei hand- en spandiensten kunenn verlenen bij het omzetten van tekstcontainers.

Hallo HE, Dat klinkt interessant. Kun je aangeven welke custom functions je daarbij op het oog hebt? Ik zie zo direct geen specifieke functies die hierin iets zouden kunnen betekenen.

Ik gebruik zelf bijv.

- Hex2RGB en RGB2HEX voor het converteren van kleurinformatie;

- DifferenceValues om twee lijsten met elkaar te vergelijken

- GetColumn om een bepaalde kolom uit bijv. een SQL resultaat te isoleren

En er zijn een heleboel functies die wat doen met lijsten.

Maar het lastige van de site van Brian Dunning is wel het gebrek aan structuur. Er zit nogal wat spul tussen met 'niet zoveel toegevoegde waarde' :-) en de functies zouden op zijn minst per categorie moeten worden ingedeeld. Nu ben je soms zo lang aan het zoeken dat je net zo goed zelf een functie kunt maken en dan heeft zo'n website natuurlijk weinig zin meer.