Ga naar inhoud
  • 0

Fielmaker 10 en OS Mavericks


Flurk

Vraag

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Verder blijkt dat FM alleen met FM 12v5 compatibel is met OS X 10.9

 

Officieel is dat zo, maar FM11v4 draait zonder problemen.

FM Inc. zal FM11 niet meer certificeren, vermoed ik.

Gezien de mails die ik de laatste tijd ontvang om vooral een FM12 aan te schaffen, zou je bijna gaan denken dat FM13 er aan zit te komen :)

Dus straks zijn FM12 en FM13 officieel compatibel en zal FM11 wel uitgefaseerd worden.

Maar dat is koffiedik kijken...

Het zal net zo zijn als met Windows: als het draait mag je het best gebruiken (FMS 5.5 laatst bijvoorbeeld nog gewoon op WServer 2008 geïnstalleerd en het werkt), maar kom niet om hulp als het fout gaat.

De prijs van de vooruitgang zullen we maar zeggen.

 

rmw

Link naar reactie
  • 0

Ik heb eergisteravond Mavericks geïnstalleerd over de laatste versie van 10.8 en mijn ervaringen waren niet goed.

 

Exporteren. Het eerste wat ik merkte was dat FMP11 advanced (maar ik kan me niet voorstellen dat de gewone 11 het wel zou doen) niet meer kon exporteren, want daar was Rosetta voor nodig, was de melding. Dan maar via de Troi File plug-in, dat kon in dit geval wel, het maken van een export van banknummers voor conversie naar IBAN. Maar er zijn allerlei exporten waar dat geen optie is.

 

In de loop van de dag begon FileMaker steeds meer te haperen. Dat je even niet kunt typen in de script-omgeving, of in de velddefinities. Ik kreeg de indruk dat dat ook steeds langer begon te duren en steeds vaker optrad - het was meer dat je af en toe wel kon typen, dan het omgekeerde. Activiteitenmonitor liet zien dat FMPa11 voortdurend stond te flipperen tussen 0 en 15 of 25% terwijl ik niets aan het doen was.

 

Nog niet al onze klanten zijn over naar 12 en de overgang is geen sinecure. Het is mijn werk, dus dit kan niet.

Ik ben nu bezig de vorige versie terug te zetten vanuit mijn Time machine back-up van de dag ervoor. Nog niet zeker of dat helemaal goed gaat....

 

Iemand anders ook deze ervaring?

Link naar reactie
  • 0

Follow Up

 

Clean install van FM9-10-11 op een nieuwe machine met Mavericks.

Alles werkt!

 

FM9 en 10 - issues (zelfde als onder Mountain Lion)

9 en 10 zien geen bestanden op FMserver via "Open Remote"...

De fix is de .pem files te vervangen in de fm.app package.

 

Rechts (ctrl) - klik de fm.app -> toon pakketinhoud

Vervang de 2 files (root.pem + server.pem) in Contents/MacOS door de bestanden hier bijgevoegd.

 

5a758dd0d5d3b_FileMakerProAdvanced2013-11-0609-21-52.jpg.9819e794634f97b19133aa36da2ae6be.jpg

pem-Files.zip

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...