Ga naar inhoud
  • 0

HTML collectie


andries

Vraag

tijdens FMSummit in Gent heb ik een presentatie gegeven over mogelijkheden met de webviewer en HTML interfaces.

 

Ik had beloofd om een filetje online te gooien waar we met zijn allen wat ideetjes kunnen opbouwen. En ik heb een eerste versie online gezet: http://fmp://fms.clarify.net/NPW_html5.fmp12

 

Wat is het doel?

Het doel is om snippets op te gaan bouwen die we makkelijk kunnen implementeren in een file van ons. Er staat nu een knop "Copy" bij de preview die je toelaat om heel de code te gaan kopieren, en die je dan in een veld/variable kan kopieren.

Het is dan nog een kwestie van het "data object" op te gaan bouwen, en dit in de HTML te zetten.

 

Het moet een "platform" worden waarbij mensen code kunnen delen, gebruiken, feedback geven, etc. En zo hopelijk tot een leuke bibliotheek te komen met allemaal voorbeelden.

 

Waar staat de ontwikkeling?

Dit is echt een eerste opzet, heb het ook allemaal nog niet grondig getest, maar ik werk wel hard verder aan deze file om ze snel 100% operationeel te krijgen.

 

Op dit moment is het enkel mogelijk om code te kopieren, en moet ik nog het deel ontwikkelen "contribute". Je kan altijd via mail of via dit forum al zaken aandragen die ik er dan zelf insteek.

 

Wat kan je nu al doen?

Je kan inloggen als Guest, en dan in de file registreren. Je kan je email adres invullen als je op de hoogte wil gehouden worden van updates of nieuwe modules.

 

Geef hier gerust feedback over modules, of de file zelf, wat niet werkt, wat wel werkt etc. Je kent het wel, als je te diep in een file ziet, zie je soms dingen niet meer die zouden moeten werken.

 

Ik hoop echt dat dit iets leuks wordt!

Link naar reactie
  • Antwoorden 62
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Net geprobeerd wat commentaar toe te voegen, maar dat lukt nog niet...

 

Ik heb zitten stoeien met GoogleMaps callback en dan meer dan 1 marker tonen.

Dan wordt de listener lastiger.

Die moet je dan expliciet koppelen aan de filemaker function en wel op deze manier:

 

google.maps.event.addListener(marker, 'click', (function(filemaker, marker) {return function() {filemaker.callback(marker.id);};})(filemaker, marker));

 

rmw

Link naar reactie
  • 0

nice!

 

ik ga het filemaker object uitbreiden dat het ook met de plugin kan werken, dan krijg je een functie:

 

filemaker.evaluate ( "Get ( WindowName )" ) , wat volgens mij de implementatie zal vermakkelijken.

 

Peter: zou je eventueel de "START REPLY" en "END REPLY" er kunnen uithalen? ik weet niet of dat echt nodig is :)

Link naar reactie
  • 0

Ik dacht er aan een SQL statement "DROP ALL TABLES" uit te voeren, als ik dan een telefoon van de klant krijg, weet ik dat de plugin is geinstalleerd ;)

 

Mijn idee was om eigenlijk een custom function te maken die het FileMaker object genereerd, en dat ik dit dan in mijn HTML code push. Of is dit te complex? In se weet het FileMaker object ook niet of het om een hosted filemaker oplossing gaat, of lokaal. Ik ben er altijd vanuit gegaan dit dit nog in Filemaker zelf zou worden afgehandeld.

 

Heb hier net een sessie over de HTML bibliotheek en de plugin gegeven in Utrecht, en we moeten voortdoen :)

Link naar reactie
  • 0
Mijn idee was om eigenlijk een custom function te maken die het FileMaker object genereerd, en dat ik dit dan in mijn HTML code push

 

Dat lijkt goeie reden om die start en eind codes niet mee te geven, want anders moet je die er toch maar gaan uitfilteren. Dat neemt niet weg dat je in goeie code moet blijven testen of er geen foutconditie bestaat. Hoe zie je dat? Onder welke vorm moet een foutconditie doorgegeven worden?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...