Jump to content
  • 0

FM & Lokaal profiel gebruiker

sa-

Question

Posted

Volgende deed zich onlangs voor op mijn werk:

Gebruiker meldde dat FM bestanden aan een slakkentempo geopend werden, verder nog dat keuzelijsten (al dan niet gemaakt via een relatie) niet beschikbaar waren.

Gebruiker heeft enkel een lokaal profiel staan (windows 2000, sp3). Na het heraanmaken (na wissen voor de duidelijkheid) van het profiel werkte alles als ervoor.

Wat blijkt nu, is dat enkele aanpassingen van data niet doorgevoerd zijn in de databanken dat deze gebruiker gemaakt heeft.

Mijn vermoeden is volgende:

FM gebruikt altijd een temp-bestand voor het overpompen van de gegevens naar de server. Dit temp-bestand kan corrupt zijn geraakt omdat juist het profiel van deze gebruiker ook corrupt was.

Heeft iemand dergelijks meegemaakt of gehoord?

Reeds dank bij voorbaat.

sa-

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Misschien is dit geen verband met jou probleem maar als je in Filemaker een netwerk printer geselecteerd hebt en de printer in niet meer in het netwerk. Ook portable gebruiker kunnen dit voor hebben als ze veranderen van netwerk! Dan start Filemaker enorm traag op. > een andere printer selecteren.

bye

• 0
Posted

Gebruiker meldde dat FM bestanden aan een slakkentempo geopend werden

Ik denk dat het aan jullie ligt :wink: : de vraag wordt gesteld op 5 september en het eerste antwoord komt pas 6 dagen later. Dan moeten we weer 11 dagen wachten op een reactie... Ook deze thread verloopt dus aan een slakkengangetje... :wink::D:wink: