Jump to content
  • 0

Beginnersvraag??

mouwen

Question

Posted

Beste mede filemakers,

Ik heb een bestand waarbij in een veld bijvoorbeeld 0.01 of G.01 moet komen te staan echter als ik het exporteer via een script dan komen de gegevens op de goede plaats. Echter word van beide mogelijkheden op invullen gewoon een 1 ingevuld. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de gegevens op de (zoals in het veld ingevulde)goede wijze worden geexporteerd. In de afbeelding is te zien hoe ik het script heb opgebouwd.

Alvast heel veel dank,

Mouwen

Naamloos.png.d921b8b14604c3516a14165c4b853f7e.png

13 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Je hebt een veld waar 0.01 of g0,1 moet komen te staan het is dus een tekst veld en geen numeriek veld?

Bij numeriek heb je eigenschappen van opmaak en ook bij een tekst veld kan dit worden gedaan.

Daar moet je zoeken niet in je script.

Je hebt het vervolgens over exporteren en in je script heb je het over importeren?

Ik neem nu dan ook aan?

1 je hebt een database waarin je dus een veld exporteert en een database waar je importeert?

2 je twee databases zijn verschillend van veld opmaak.

• 0
Posted

Beste Pjotter

Ik bedoel ermee de export van mijn ipad gegevens naar een excel bestand, Daarvoor dient het script.

Dus als ik het goed begrijp moet ik het veld met het nummer erin, gewoon op een tekstveld zetten. Het omzetten naar een tekstveld heb ik namelijk zelf al geprobeerd, maar ik weet dan niet precies welke opties ik aan moet zetten.

Het is namelijk zo als ik 0.01 of G.01 invul dat deze op de i pad wel zichtbaar zijn en ook op de computer. Alleen als ik hem dan exporteer dan veranderd het allemaal gewoon in enkele cijfers dus in dit geval gewoon 1.

Hopelijk is het probleem nu iets duidelijker.

Alvast bedankt,

Mouwen

• 0
Posted

Ok dan is het een Filemaker Go export en een filemaker Pro import.

Je hebt dus een numeriek veld in het bestand gemaakt dat je op de iPad gebruikt en wat je vult met punten (0.0 ) en met letters (G) wat denk je zelf hoe een numeriek veld hier mee om moet gaan. Ik denk zelf dat dit toch duidelijk moet zijn dat een programma daar niet mee overweg kan.

Zet eerst je velden goed en bedenk wat je daar mee wilt doen dat zal een hoop duidelijk maken :D

• 0
Posted

Beste Pjotter,

Het leukste is dat ik het nu al op een tekstveld heb staan en niet meer nummeriek, Echter werkt de export naar excel nog steeds niet want hij neemt nog steeds alleen de 1 over inplaats van de G01 of 0.01.

Ik snap er helemaal niks van :oops:

Groeten,

Mouwen

• 0
Posted

Beste Felix

Het excel bestand laat alleen de 1 zien en is dus ook geen verdere waarde.

dus ik weet niet hoe ik het op kan lossen dat ik een invoerveld kan intypen zodat die gegevens ook daadwerkelijk geexporteerd worden. Dus als ik G01 invul dat dit ook meegenomen word. Of dat ik 1.01 in die cel invul en dat die dan mee geëxporteerd word.

Wie kan mijn helpen.

Mouwen

• 0
Posted

Ok

Weer wat te weten gekomen, je gebruikt dus een iPad en exporteer naar een excel bestand wat je in excel wilt openen?

Ik begrijp dan het overzicht niet in het script waar staat import 22eset?

Als je werkt met FM en excel en je gaat naar een numeriek veld in Excel met tekst vanuit FM dan geld nog steeds dat excel er niet mee om kan gaan.

Het is zoals Felix al aangeeft FM verandert er niets aan je moet echt opletten wat je overzet. Je krijgt ook problemen als je engels talig omzet numeriek (met een punt ipv een komma) en je excel in Nederlands die ziet de punt niet als een komma waardoor het er nog anders uitziet.

Wat is de reden dat je naar Excel wilt gaan?

Ik kijk net even naar eerdere postings van je en zie dat je meerdere zaken probeert te doen vanuit FM Go naar Excel.

Je moet er eens over nadenken wat je nu precies wilt doen?

In FM kun je ook zeer veel zaken verwerken en dat werkt prima met in en export ((zelfs gewoon bestand over kopiëren en verder werken).

Succes

5a758dd0c9b9e_Schermafbeelding2013-11-01om18_45_32.png.3e10870eac9810134d98b82266491d98.png

• 0
Posted

Beste mede filemakers,

Het overzetten naar excel wil ik doen zodat een ander programma de ingevoerde gegevens kan inlezen en kan verwerken.

Daarom is de keuze gegaan voor de export naar excel.

Met vriendelijke groet,

mouwen

• 0
Posted

De beginnersvraag heeft een antwoord gekregen. Door wat stoeien met het programma ben ik tot de conclusie gekomen dat het aan het uitvoer tabblad ligt. Hierin staat namelijk het kopje uitvoer voor het nummer aangegeven. Dit vakje had een numerieke waarde onder zich liggen, waardoor de export numeriek is. Dus ik hoefde alleen deze waarde aan te passen in een tekstveld.(wat ik natuurlijk in het begin over het hoofd zag)

Heel erg bedankt mensen voor het meehelpen naar het zoeken naar de oplossing

Met heel vriendelijke groet,

Mouwen

• 0
Posted
... dat het aan het uitvoer tabblad ligt. Hierin staat namelijk het kopje uitvoer voor het nummer aangegeven. Dit vakje had een numerieke waarde onder zich liggen, waardoor de export numeriek is ...

???????????

• 0
Posted

Het lag dus niet specifiek aan het script. Echter verwijst het script naar een tabblad genaamd uitvoer. Hierin staan verschillende velden die ervoor zorgen dat de elementen in de goede tabel geëxporteerd worden. De tabel van het nummer 0.01 had ik in dit tablad nog op nummeriek staan. Dus vandaar dat mijn gegevens als een nummer er uit kwamen en dat de mogelijkheid om punten of letters er in te zetten niet werkten. :oops: