Ga naar inhoud
  • 0

problemen met inloggen op gehoste databank


se7en

Vraag

Ik heb een databank die gehost is bij een extern bedrijf.

Met computer A kan ik inloggen (windows 7)

Met computer B zie ik deze niet staan (windows 8)

Tot voor de herinstallatie van mijn windows 8 was dit wel mogelijk.

Waarschijnlijk ligt het probleem ergens aan een netwerkinstelling op deze computer.

Graag informatie - bedankt

Link naar reactie

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als het goed is ben je verbonden met een "particulier" netwerk en het kan zijn dat "netwerkdetectie" en/of "bestands- en printerdeling" uitstaan. in dat geval zal je ook geen gehoste bestanden op je netwerk kunnen zien.

in windows 8 ga je naar; Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Netwerkcentrum en klik daar bij "verbinding" op "geavanceerde instellingen voor delen wijzigen". klik dan op het pijltje naar beneden naast "Particulier netwerk" (tenzij het pijltje al naar boven wijst) en zet daar "netwerkdetectie" en "bestands- en printerdeling" aan.

Als het goed is werkt het dan wel en anders even in en weer uitloggen kan ook helpen.

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor de informatie maar hier stond alles aan

 

netwerkdetectie inschakelen

schakel het automatisch instellen ...... is aangevinkt

 

Bestands- en printerindeling

Bestands- en printerindeling inschakelen staat aangevinkt

 

verbindingen met een thuisgroep

verbindingen met de thuisgroep door ...... is aangevinkt

 

het rare is dat alles bij de vorige windows 8 werkte

Link naar reactie
  • 0

Kan die vanop computer B met windows 8 niet openen.

Filemaker als uitzondering al toegekend in Firewall alsook al geprobeerd met uitschakelen Firewall.

Dit heeft waarschijnlijk iets te maken met poort 5003 maar hoe kan ik daar iets aan wijzigen.

Zelfs zonder aanpassing in mijn router kan ik met laptop A op deze databank inloggen vanop hetzelfde netwerk.

Link naar reactie
  • 0

je netwerk is wel als "particulier" netwerk aangeduid? Een als "openbaar" gekenmerkt netwerk kan je mogelijk parten spelen, ook wanneer je de firewall uitzet.

Ben je verbonden via ethernet of via wifi? Of beide? Probeer er eens een uit te zetten cq gebruik de andere, indien mogelijk/relevant.

Start filemaker eventueel op als beheerder.

Als dat allemaal niet werkt, dan heb ik geen idee waar je het probleem zou moeten zoeken. Ik heb zelf W7, W8, W8.1, MacOS10.8 en 10.9 en dat werkt allemaal zonder probleem.

 

mvg, Menno

Link naar reactie
  • 0

Het netwerk is ingesteld als particulier netwerk.

Ik gebruik wifi en heb zojuist eens geprobeerd om om het lan-netwerk uit te schakelen.

Ik heb FM advanced zojuist opgestart als administrator. Helaas niets.

Ondertussen heb ik op mijn toestel een nieuwe windows 8 geinstalleerd. Wou toch overgaan tot SSD.

Ook hier dien ik te zeggen dat ik nog steeds niet kan inloggen.

 

Momenteel sta ik hier met 4 laptops.

Eentje met XP waarop het perfect werkt.

eentje van 't werk waarop het ook perfect werkt.

mijn laptop met een nieuwe installatie van windows 8 waarop het niet werkt (deze laptop werd hersteld door Dell waarbij er een nieuwe vaste schijf werd geplaatst met een nieuw moederbord) voor de problemen kon ik onder windows 8 inloggen.

 

een laptop met windows 7 waarop het ook niet werkt

Allen loggen in op hetzelfde Wifi netwerk.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb deze zojuist via de windows Firewall in de geavanceerde settings een nieuwe regel toegekend waarbij ik poort 5003 zowel voor uitgaande als inkomende verbindingen heb aangeduid.

Ook in Bonjour-service staat alle poorten open van het type protocol TCP

 

weet ook niet waar ik nog dien te zoeken.

Link naar reactie
  • 0

Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat je de oplossing in de firewall zou moeten vinden. Ik heb zelf windows 7, 8 en 8.1 hier draaien, zonder dat daarin de firewall is aangepast en zelfs niet is uitegzet en daar werkt het allemaal prima. Het heeft bij jou overigens ook gewerkt, alleen na een herinstallatie ineens niet meer.

Was die herinstallatie overigens een "schone" installatie? Of een reparatie-installatie over een bestaande installatie heen? Is dat laatste het geval, zal je ivm o.a. registryinstellingen ook bonjour en filemaker even opnieuw moeten installeren; eerst verwijderen en daarna opnieuw installeren.

Link naar reactie
  • 0

Het was een volledige nieuwe herinstallatie.

Alles werkt op een nieuwe SSD en door Dell werd zelfs het moederbord vervangen.

Liever had ik natuurlijk een oplossing gevonden maar ik weet echt niet meer wat ik moet doen.

Ik wil nog even aanhalen welke software er op mijn toestel draait.

Misschien kunnen jullie daaruit opmaken dat bepaalde poorten worden geblokkeerd.

Office-pakket

ETS (software voor domotica KNX)

IHC (software voor domotica Schneider)

4D-client

Filemaker 6 developer

Filemaker 11 advanced

Filemaker 12 advanced

 

Bij mijn vorige herinstallatie heeft het niet geholpen.

Na de herinstallatie zal ik Filemaker 12 advanced als eerste installeren en laat ik jullie zeker iets weten.

 

Alvast bedankt voor de reacties.

Aan Clickworks heb ik gevraagd of zij de databank willen converteren van 11 naar 12.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...