Ga naar inhoud
  • 0

Meerwaarde FM13


frederik

Vraag

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Klant vroeg mij gisteren hetzelfde... mijn voorlopige antwoord:

 

Redenen om eventueel te upgraden:

 

- WebDirect geeft mooie mogelijkheden om klanten (zonder filemaker) maatwerk oplossingen via het web aan te bieden tegen een fractie van de prijs van normale web ontwikkeling voor dit soort oplossingen.

 

- Filemaker Server scripts initiëren vanuit Filemaker client (ook Go) lost hoop client side problemen op (o.a. andere manier van mailen – geen smtp probleem).

 

- Inhoud container velden

 

- Barcode scanning rechtstreeks via ipad of iphone zonder derden app.

 

- Gecodeerde data (AES), niet alleen tussen client en server, maar ook op die client en server zelf.

 

- Directe upload van FMPro bestand naar Server vanuit client, hierdoor kunnen gebruikers makkelijk nieuwe initiatieven ontplooien.

 

Nadelen:

 

- Filemaker Go nog wel gratis maar de connectie met de server niet!

 

Is dit reden genoeg om te upgraden. Ik denk voor het gemiddelde bedrijf niet.

Het lijkt voor de ontwikkelaar interessanter dan voor de gebruiker.

 

Mvg.

Jeroen

Link naar reactie
  • 0

De extensie blijft het zelfde, dus een conversie is niet nodig, wat de drempel voor een upgrade verlaagt.

Hoewel het voor een ontwikkelaar altijd interessant is om te upgraden is er het potentieel probleem dat de gebruiker niet upgradete, maar de ontwikkelaar wel waardoor bepaalde functies wel werken aan de kant van de ontwikkelaar, maar niet aan de kant van de client, al lost de webtoepassing en fmGo 13 (wat gratis is) dat probleem wel op voor de "lichte" gebruikers. Wanneer er dus ook FMPro in het spel zit lijkt het me een zaak van alles upgraden of niets.

 

Persoonlijk ben ik er ook nog niet uit. Maar wanneer we dat doen denk ik wel aan de abonnementsfomule aangezien die wel zéér goedkoop is. upgraden doe je vroeg of laat toch, ook al sla je eens een versie over. Dus dan is het goedkoper dan een versie upgraden.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb nog klanten op versie 11 zitten.

De verwachting is dat je met 13 de overstap veel efficienter kan realiseren, vanwege de styling opties.

Een foute layout kan veel sneller opgetuigd worden in een eigen thema, waar het ook veel efficienter mee wordt qua performance.

 

Gelukkig zijn de thema's nu ook over te zetten naar andere bestanden, wat de uniformiteit over diverse applicaties heen verbetert.

 

Heb je eenmaal 13, dan is 12 geen optie meer.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...