Jump to content
  • 0

Exit application: gevaar voor beschadigde bestanden ??

Arnoud

Question

Posted

Heb ik me eigenlijk 'altijd' afgevraagd.

Wat is het nut van Exit Application, anders dan om te voorkomen dat

een file via een script voorwaardelijk al dan niet wordt geopend?

Dacons MenuControl geeft een foutmelding of een beschadigde file, als de file via Exit wordt gesloten en dat komt waarschijnlijk omdat het 'close' script (reset menubar) dan niet wordt aangeroepen.

Of kan ik in gevallen waar geen close script wordt gebruikt zonder gevaar voor

beschadigde files, via exit sluiten?

Commentaar?

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik stel voor dat we de titel van deze thread aanpassen: Exit Application is een scriptstap, door iedereen toepasbaar, terwijl je het hier toch hebt over het samengaan ervan met een plugin. Wat denk je?

• 0
Posted

Van mij mag de naam van de thread worden aangepast, hoewel een deel van mijn vraag wel degelijk op het 'rechtstreekse gebruik' daarvan slaat.

De vraag over de 'Exit App.'- scriptstap (of rechtstreeks per button) werd aktueel toen ik een foutmelding kreeg bij gebruik van die plug in (file niet goed gesloten) en zelfs nog erger: een behoorlijk beschadigde file!.

Ik werd me er toen van bewust dat ik 'exit app.' veel vaker gebruik dan 'close file / exit app.'. Ik ging er altijd van uit dat er in de exit app. scriptstap ook een soort 'close commando' gebakken zat...

Los van de plugins vraag ik me (nog steeds) af of in gevallen waar geen close script nodig is, zonder gevaar voor beschadigde files, via 'exit' sluiten of is het beter om de goden niet te verzoeken en gewoon via 'close' te sluiten.

• 0
Posted

Zelf gebruik ik Exit Application zonder Close File al sinds het prille begin, zowel in stand alone als in netwerk. Nooit enig probleem gehad: noch hier, noch bij klanten. Exit Application wordt altijd voorafgegaan door het wegschrijven en sluiten van alle files.

• 0
Posted

Ik meen van wel. Dat is trouwens gemakkelijk te testen door het Close Script via een Set Field een markertje te laten zetten in een speciaal veldje.

Laat je het resultaat van je bevindingen weten?

In de Tip van de week heb ik ergens iets analoogs staan over wat wordt uitgevoerd bij het openen van een bestand. Ik zoek het even op.

Voilà: hier staat het

http://www.avd-ci.be/tip123.htm

• 0
Posted

Yep!

Resulltaat van de test is positief.

Bij Exit App. wordt dus het close-scriptje geaktiveerd, ook

al wordt dit vanuit een andere file aangeroepen.

Dus je kan een 'close script' niet omzeilen zoals dit wel kan met het 'open sript'

Ik probeer nu na te gaan of de crash met de plug in is veroorzaakt door het ontbreken van het close scriptje.

gr.

Arnoud

• 0
Posted

Uit het voorgaande zou je de conclusie kunnen trekken dat Exit Application een

soort close-file instructie is waarbij FMP zelf ook afgesloten wordt.

Toch is dat volgens mij niet zo...

Ik ben weer aan het testen geslagen met mijn MenuControl plugin.

Als ik mijn bestand verlaat via EA en daarna weer opstart, krijg heel kort een consistency check melding.

Nu heb ik de discussie hierover op dit forum nagelezen en de conclusie is dat na een consistency check gewoon doorgewerkt kan worden.

Dat kan zo zijn, maar ik heb toch liever niet zo'n melding.

Dus heb ik de EA in mijn script vervangen door Close File en dan blijft de consistency check achterwege bij het opstarten.

Dat is dus winst, maar ik heb liever dat FMP ook meteen afgesloten is, dus ik ben weer verder gaan proberen, en wat blijkt...

Als ik NA de EA een Close File zet dan blijft die melding ook weg.

Kennelijk wordt de Close instructie dan ook nog even afgewerkt.