Jump to content
  • 0

Actief record in lijst BOVENAAN tonen

rmw

Question

Posted

Iets wat me al jaren stoort is dat de opdracht om het actieve record in beeld te krijgen (Scroll Window [To Selection]) het minimale doet om het record ook in beeld te krijgen. Helaas is FM13 daarop geen uitzondering.

Als ik bijvoorbeeld op record 1 in een lijst van (top :wink: )2000 records sta en record 564 wordt het actieve record, dan komt met die instructie dat record ONDERAAN het venster in beeld.

Ik wil dat BOVENAAN hebben.

Iemand ooit al eens zijn hoofd daarover gebroken?

Ik houd me aanbevolen.

Als iemand een oplossing weet te verzinnen zal ik mijn Top2000 database met jullie delen :D

rmw

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Is dit wat?

Set Variable [$record; Value:Get ( RecordNumber )]
Go to Record/Request/Page [No dialog; $record + 100]
Loop
Go to Record/Request/Page [Previous]
Exit Loop If [Get ( RecordNumber ) ≤ $record]
End Loop

Het getal 100 is een beetje afhankelijk van hoeveel records je in je lijst kunt tonen. Je kan dat getal ook kunnen berekenen, door de hoogte van je venster te delen door de hoogte van je body oid.

• 0
Posted

Dank voor het meedenken, maar het gaat erom dat het juiste record al is geselecteerd, maar de plaats die het heeft in het venster zint me niet.

Je kunt met een script wel scrollen, maar dat is nogal onbeholpen.

In de lijst geeft ik namelijk ook nog subsummary's weer en als je dan het eerste record na zo'n subsummary bovenaan weet te krijgen, is de subsummary weer niet zichtbaar.

Zelfs via handmatig scrollen is het al lastig om een record 'netjes' bovenaan te krijgen.

Dit werkt wel bijna zoals ik wil, maar misschien wil ik wel te veel.

Scroll Window [End]
Go to Record/Request/Page [Next]
If [Get ( LastError ) = 0]
End If

rmw

• 0
Posted

geinig, jouw voorbeeldje is een stuk sneller: End, next-record, previous-record (als je bij next-record ook nog exit-after-last-record aanvinkt, dan hoef je de error niet eens af te vangen :D ). Als je geen subresumé's hebt, dan voldoet dat prima. Jammer dat het voor jouw toepassing het net niet is.

• 0
Posted

Ik weet niet hoe het met subsummaries is, maar ik moest het als volgt veranderen om het werkend te krijgen:

Scroll Window [Page Down]
Go to Record/Request/Page [Next]
If [Get ( LastError ) = 0]
End If

Nu is het actieve record altijd bovenaan te zien.

Nu nog kijken of voor een portaal Menno's oplossing de beste is.

• 0
Posted
Als iemand een oplossing weet te verzinnen zal ik mijn Top2000 database met jullie delen :D

En ook als er geen oplossing is, omdat het kerst is :)

Een bijlage mag niet want hij is te groot, dus dan maar een dropbox link

Have fun!

rmw

PS. Je hebt wel FM13 nodig